شناسهٔ خبر: 82940 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی:

۱۲ درصد؛ سهم آذربایجان شرقی از آزادراه‌های کشور/ باید به سمت احداث آزادراه‌های مشارکتی حرکت کنیم

ابوالقاسم سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون هزار و ۶۵ کیلومتر برنامه آزادراهی در این استان وجود دارد بر لزوم حرکت به سمت احداث آزادراه‌های مشارکتی در این استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی آدربایجان شرقی، ابوالقاسم سلطانی در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع و نبود اعتبارات دولتی برای احداث آزادراه‌ها باید به سمت احداث آزادراه‌های مشارکتی حرکت کرد .

 وی با بیان اینکه سهم استان از آزادراه‌های کشور ۱۲ درصد است، افزود: آزادراه بهترین و ایمن‌ترین بستر برای حمل و نقل جاده‌ای بوده و توسعه آنها نقش بسزایی در کاهش آمار تصادفات ایفا می‌کند .

سلطانی اظهار داشت: هم اکنون هزار و ۶۵ کیلومتر برنامه آزادراهی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که از این میزان ۲۸۵ کیلومتر آزادراه در حال بهره‌برداری است و ۴۳۶ کیلومتر نیز در حال احداث است.

وی گفت: در سال‌جاری نیز مطالعات امکان‌سنجی احداث ۲۵۴ کیلومتر آزادراه در مسیرهای مختلف استان در حال انجام است .

سلطانی با اشاره به وجود ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان ادامه داد: از این میزان ۵۷۰ کیلومتر در حال استفاده و تبدیل ۲۸۰ کیلومتر راه دو خطه به چهار خطه نیز در حال انجام است .

وی یادآوری کرد: تبدیل راه‌های دو خطه به چهار خطه و جداسازی راه‌های رفت و برگشت از همدیگر ۷۰ تا ۸۰ درصد در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای نقش ایفا می‌کند.