شناسهٔ خبر: 82975 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کدام پروژه‌های راهسازی آذربایجان‌شرقی امسال زیر بار ترافیک می‌رود؟

بزرگراه اهر-تبریز مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: امسال باند دوم بزرگراه اهر– تبریز به طول ۸کیلومتر، بزرگراه خواجه-ورزقان به طول ۱۵ کیلومتر، بزرگراه تبریز – اسپیران به طول ۱۲ کیلومتر و آزادراه سهند – تبریز به طول ۲۴ کیلومتر به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، ابوالقاسم سلطانی در گفتگو با خبرنگاران ،  از اجرای  پروژه های راهسازی به طول بیش از یک‌هزار کیلومتر  خبر داد و افزود: این طرح ها شامل احداث بزرگراه های اهر - تبریز، خواجه - ورزقان - سه راهی آقابابا، صوفیان - شبستر - سلماس و تبریز - اسپیران - آقابابا - خاروانا - مرز نوردوز، ۴ خطه کردن مرند - جلفا و احداث باند دوم سراب - بستان آباد و اتصال آن به آزادراه تبریز - زنجان است.

وی اضافه کرد: احداث باند دوم سرچم - میانه، راه اصلی بناب - محمدیار - نقده، راه اصلی کنارگذر پل میانه، باند دوم مرند - ایواوغلی، باند دوم تبریز - بستان آباد، راه اصلی کنارگذر ایلخچی و پل معلم بناب و بهسازی راه اصلی جلفا - اصلاندوز- پارس آباد - بیله سوار از دیگر طرح های ملی این استان در حوزه راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی گفت: امسال پروژه های احداث باند دوم بزرگراه اهر – تبریز به طول ۸ کیلومتر، باند دوم بزرگراه شبستر – تسوج به طول ۱۰ کیلومتر، بزرگراه خواجه - ورزقان به طول ۱۵ کیلومتر، بزرگراه تبریز – اسپیران به طول ۱۲ کیلومتر و باند دوم بزرگراه مرند – جلفا به طول ۴ کیلومتر به بهره برداری می رسد.

سلطانی، ادامه داد: باند دوم مرند – ایواوغلی به طول ۷ کیلومتر، آزادراه سهند – تبریز به طول ۲۴ کیلومتر و قطعه دوم آزادراه تبریز – مرند به طول ۳۳ کیلومتر (شوردرق) از دیگر طرح های ساخت و توسعه راه های استان است که تلاش می شود در سال جاری به بهره برداری برسند.

وی یادآوری کرد: در حوزه ریلی نیز طرح اتصال راه‌آهن بستان‌آباد به تبریز (ایستگاه خاوران) به طول ۴۴ کیلومتر به بهره برداری می رسد و بهره برداری از این پروژه باعث انتقال بخش عمده‌ای از حمل ‌و نقل مسیر به بخش ریلی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی ترافیک در راه های استان در سال ۱۳۹۸، گفت: در سال گذشته طرح های بازگشایی باند دوم آزادراه تبریز – ارومیه به طول ۳۱ کیلومتر و تکمیل احداث باند دوم محور اهر – تبریز به طول ۳۴ کیلومتر اجرا شد که ۸ کیلومتر از این طرح نیز امسال زیر ترافیک خواهد رفت .

سلطانی، احداث باند دوم محور خواجه – ورزقان را از دیگر طرح های سال گذشته اعلام کرد و افزود: ۳۵ کیلومتر از این مسیر زیر ترافیک رفته که بخشی به صورت ۴ خطه و بخشی نیز راه اصلی است.

وی یادآوری کرد: در سال گذشته در راستای افزایش ایمنی ترافیک جاده های استان، باند دوم مسیر شبستر – سلماس نیز اجرا شد که ۸ کیلومتر از سمت شبستر به تسوج ۴ خطه است.

سلطانی، طرح های بازگشایی ۴ کیلومتر از باند دوم سراب – بستان‌آباد، بهسازی و روکش ۳۰ کیلومتر از راههای فرعی استان و بهسازی و آسفالت ۱۲۰ کیلومتر از راههای روستایی را از دیگر اقدامات این اداره کل در سال گذشته اعلام کرد.