شناسهٔ خبر: 82983 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل کمیته ۳ نفره برای استفاده از ظرفیت اراضی دولتی در جهت اقدام ملی مسکن

دومین جلسه شورای مسکن 2 مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: پیشنهاد می شود کمیته ۳ نفره متشکل از راه و شهرسازی و ثبت اسناد و دارایی برای شناسایی اراضی دولتی که در ید دولت هستند تشکیل و از زمین های دولتی برای اقدام ملی استفاده شود

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، دومین جلسه شورای تامین مسکن استان همدان به ریاست استاندار و با دبیری مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان به صورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرستانهای همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان برگزار شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در ابتدای این جلسه عنوان کرد : در سال گذشته با حضور رئیس جمهور آغاز عملیات طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور شروع و کلنگ زنی شد.

داریوش حسینی با اشاره به صدور بخشنامه های مختلف و شیوه نامه های اجرایی که منجر به ثبت نام در سالجاری شد ، گفت: این ثبت نام در دو مرحله انجام شد که مرحله اول در بازده زمانی محدودی صورت گرفت به گونه ای که ظرف مدت  ۲ تا ۳ دقیقه ۲۸۶۰ نفر در کل استان ثبت نام نمودند.

وی افزود: در مرحله دوم با توجه به اعلام نیاز زیاد متقاضیان ، ۴۸ ساعت مهلت و سپس با مکاتبات انجام شده تمدید مهلت  ۷۲ ساعته صورت گرفته و  ۲۰ هزار و ۲۲۴ نفر ثبت نام نمودند.

وی یادآورشد : تفاهم نامه بین وزارت کشور و نظام مهندسی در خصوص روند صدور پروانه و تخفیفات لازم برای پیشبرد طرح منعقد شده و تا پایان ماه کل صلاحیت های ثبت نامی را اعلام میکنیم.

وی با اشاره به اینکه پالایش مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن انجام شده و یک هزار و ۳۶۳ نفر تایید شدند، گفت: ۶۰ درصد پالایش انجام و ۳۵ درصد تایید شده که نشان میدهد این استان از نرم کشوری بالاتر است.

حسینی اظهار کرد: طی تصمیم گرفته شد این اداره زمین مشترکی با اداره راهداری و حمل و نقل استان دارد که برای اقشار مورد هدف در طرح اقدام ملی استفاده خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت : طبق توافق به عمل آمده با وزارت کشور نظام مهندسی و شهرداری هر کدام باید ۵۰ درصد برای اقدام ملی تخفیف در نظر بگیرند و در بازده ۱۵ روزه پروانه صادر و برای اقشار ضعیف که در دهک ۱ تا ۳ هستن پروانه ها به صورت رایگان انجام  شود.

وی اعلام کرد: طبق بخشنامه ارسالی از سوی وزارت راه و شهرسازی از ظرفیت انبوه سازان و ظرفیت گروهی باید در طرح اقدام ملی مسکن استفاده شود.

حسینی در پایان با اشاره به اینکه برای اقشار ضعیف و کم برخوردار زمین را در اختیار بنیاد مسکن قرار میدهیم، خاطرنشان ساخت : برای دستگاه های حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی هم در صورت تقبل هزینه ساخت از سوی این نهاد ها به شکل رایگان در طرح اقدام ملی مسکن برای جامعه هدف این نهادها مسکن در این طرح ساخته خواهد شد.