شناسهٔ خبر: 83016 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

برگزاری اولین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری/ برگزاری جلسه ملاقات عمومی

DM2A8442.JPG اولین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی و مدیران کل سازمان های عضو شورا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، نعمت الله ترکی در این جلسه به معایب و نواقص برنامه‌های توسعه ای کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون شش برنامه ی پنج ساله تدوین و تصویب شده، لیکن غالبا در مرحله اجرا با مشکل مواجه شده و یا در صورت اجرا نیز نتیجه ملموس و تاثیرگذاری در زندگی مردم نداشته است.

ترکی ساختار سلسله مراتبی را منسوخ شده اعلام کرد و افزود: این سیستم سال‌هاست که کارایی خود را از دست داده، زیرا همه تصمیم‌گیری‌ها و مسئولیت به یک فرد که بالاترین مقام اجرایی آن دستگاه است، ختم می شود و او هم توان پاسخگویی به همه مسایل را ندارد.

او راه علاج این نارسایی را طراحی ساختار شبکه‌ای و تصمیم‌گیری تیمی و مشارکتی همانند جلسات شورای امور راه و شهرسازی استان‌ها دانست و اولین و مهمترین گام را اصلاح ساختار سازمانی برشمرد و گفت: در حال حاضر سه کارگروه مشغول برنامه‌ریزی و انجام کار کارشناسی با دید کوتاه مدت و بلند مدت هستند.

ترکی در ادامه با اشاره به ادغام وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی اذعان کرد که ادغام این دو سازمان تخصصی، در عمل نتوانسته به نیازهای موجود پاسخ مطلوب بدهد؛ زیرا هر کدام دارای وظایف تخصصی و متفاوت از یکدیگرند و تا زمانی که در طراحی ساختار سازمانی به فرایندها و خدمات هر بخش به طور دقیق و حساب شده نپردازیم؛ مشکلات این چنینی خواهیم داشت. نمونه بارز این معضل، ساختار مربوط به راه‌های روستایی است که ابتدا در وزارت راه و ترابری به صورت معاونت بود و سپس به شرکت ساخت و توسعه راه‌ها محول شد و  در سال 97 به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان‌ها واگذار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت : سه اصل مهمی که در هر ادغام یا طراحی ساختار جدید باید مد نظر باشد عبارتند از توسعه محوری، تحول خواهی و آینده نگری و اگر این سه اصل محقق نشود به خطا رفته ایم.

او ضمن تاکید بر ایجاد انگیزه در نیروی انسانی، در خصوص مشکلات معیشتی و استخدامی کارکنان راه و شهرسازی استان، راهکارهای عملی را ارایه و بر پیاده سازی نظام کانون ارزیابی مدیران و رعایت اصل شایسته سالاری در انتصاب مدیران تاکید کرد.

برگزاری جلسه ملاقات عمومی

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی که جهت شرکت در جلسه شورای امور راه و شهرسازی و دیدار با مقامات استانی به شهرکرد سفر کرده بود، طی نشستی با همکاران زیر مجموعه خود در استان و ارباب رجوع، به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

در جلسه ملاقات عمومی، نعمت الله ترکی طی گفت وگوهای چهره به چهره، به خواسته‌ها و سوالات نمایندگان نیروهای شرکتی و  قراردادکار معین پاسخ داد و گفت:  تفاوت در قراردادها به صورت ملی در سطح وزارتخانه مطرح است و وزیر هم حساسیت خاصی نسبت به این موضوع دارند.  با دستور و نظر وزیر، مکاتباتی با رییس جمهور و سازمان اداری و استخدامی کشور انجام شده است که امیدوارم به نتیجه مورد نظر برسیم و این اختلاف دریافتی‌ها با سایر کارکنان همسان سازی شود.

معاون وزیر در این ملاقات عمومی تأکید کرد که خواسته های افراد ملاقات شونده با نگرش مساعد و با دید حل مشکل پیگیری شود.

گفتنی است دیدار با استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان از دیگر برنامه های معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به شهرکرد بود.