شناسهٔ خبر: 83039 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تحقق برنامه های هواشناسی رودبار با همكاری فرمانداری

ديدار فرماندار رودبار فرماندار رودبار براي تحقق برنامه های هواشناسی اين شهرستان قول همكاری داد.

  به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلان، محمد دادرس مدیر اين اداره کل به همراه معاونان و روسای ایستگاه‌های رودبار  با محمد صالح ضیائی فرماندار این شهرستان دیدار وگفتگو کرد.

در اين ديدار دادرس با اشاره به ایستگاههای هواشناسی منحصر بفرد ازجمله ایستگاه هواشناسی سینوپتیک اصلی منجیل،  هم به لحاظ قدمت آماربلند مدت وهمچنین یکی از چهار ایستگاه دارای کد بین المللی استان که منجر به ثبت جهانی داده های آن شده گفت: این گزارشات در نقشه های منطقه ای لحاظ می شود و همچنین تنوع اقلیمی که شهرستان رودبار از آن برخوردار است، اهمیت وجود ایستگاههای هواشناسی در این قسمت از استان را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد .

این مقام مسؤل از برنامه عملیاتی هواشناسی برای توسعه شبکه ایستگاهها وارتقاء سیستم های موجود و نیازهای این ایستگاهها در سطح استان  و از جمله شهرستان رودبار  نیز مطالبی را بیان کرد.

فرماندار رودبار ضمن تقدیر از خدمات هواشناسی در استان و به ویژه در این شهرستان نسبت به تامین اعتبار برای تحقق برنامه های هواشناسی قول مساعد داد وهمچنین تداوم ارائه توصیه های هواشناسی کاربردی در قالب سامانه تهک در مواقع بروز بحرانهای جوی واستفاده از این توصیه های فنی در فرایند تولید محصولات کشاورزی شهرستان و بخصوص محصول استراتژیک زیتون را خواستارشد.