شناسهٔ خبر: 83108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری:

تعیین تکلیف راه روستایی نیازمند عزم جدی مجلس، دولت و وزارت راه و شهرسازی است

DM2A8323.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری تعیین تکلیف راه روستایی را نیازمند عزم جدی مجلس، دولت و وزارت راه و شهرسازی دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسینعلی مقصودی در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان که با حضورمعاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به این مطلب گفت: راه روستایی ابتدا به صورت معاونت در راه و ترابری سابق و بعد از آن به شرکت ساخت و توسعه راه ها و درنهایت سال ۹۷ به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار شد و این سرگردانی برای استان هایی مثل چهارمحال و بختیاری  با وجود ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی خاکی و شوسه و دارای اقلیم کوهستانی و سرد بسیارنگران کنئده است. وی علت اصلی واگذاری به اداره کل راهداری استان ها را، استفاده از دستگاه ها وماشین آلات راهداری جهت انجام بخشی از پروژه های راه روستایی به صورت امانی عنوان کرد و افزود:  به علت کمبود اعتبارات راهداری و هزینه بالای ساخت و نگهداری راه های مذکور و نیز فرسودگی ماشین آلات، عملا این طرح هنوز امکان پذیر نشده و این سرگردانی همچنان دچار راه روستایی است. رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اضافه کرد: نیاز است که مجلس در بخش اعتبارات و مجموعه دولت و وزارت راه فکر جدی به حال ساختار راه روستایی کنند.

مقصودی در ادامه خواستار تعیین تکلیف آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مبنی بر دولتی بودن و یا واگذاری به بخش خصوصی گردید. همچنین نامبرده به اهمیت آموزش تخصصی ضمن خدمت کارشناسان فنی راه و شهرسازی اشاره و توجه ویژه وزارتخانه به این موضوع را یادآور شد.