شناسهٔ خبر: 8316 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سفر استانی به خراسان شمالی - ۸

فرودگاه بجنورد امسال تکمیل می‌شود/ تامین منابع راه‌آهن جوین- اسفراین- بجنورد - شیروان/ رفع ۱۳ نقطه حادثه خیز جاده‌ای خراسان شمالی

روحانی رئیس جمهور در جمع مردم بجنورد گفت: عمده طرح‌های استان خراسان شمالی در سال ۹۴ و ۹۵ و برخی در اوایل سال ۹۶ با همت و تلاش مسئولان عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ حسن روحانی امروز یکشنبه ۲۴ خرداد در جریان سفر استانی به استان خراسان شمالی در جمع مردم بجنورد گفت: عمده طرح‌های استان خراسان شمالی در سال ۹۴ و ۹۵ و برخی در سال اوایل سال ۹۶ با همت و تلاش مسئولان عملیاتی می‌شود.

رئیس جمهور افزود: تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی می‌شود. اصلاح، تکمیل و روکش راه‌های روستایی این استان نیز به طول ۶۶۰ کیلومتر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تا پایان سال ۹۵ اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گفته وی طرح ریلی راه‌آهن بجنورد-اسفراین و اسفراین به جوین و اتصال آن به راه‌آهن سراسری حدود هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که قطعه اسفراین تا جوین ۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد و تا پایان سال ۹۵ اجرایی و عملیاتی می‌شود و مابقی این طرح را در تلاش هستیم با جذب منابع تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی به میزان ۳۰۰ میلیون دلار شروع و عملیاتی کنیم.

روحانی با بیان اینکه ۱۳  نقطه حادثه خیز در استان خراسان شمالی وجود دارد گفت: برای برطرف کردن این نقاط حادثه خیز ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای این مسئله تأمین شده است و در سال ۹۴ و ۹۵ این مشکلات حل خواهد شد.

رئیس جمهور ادامه داد: فرودگاه بجنورد نیز که احتیاج به تکمیل دارد با ۳۰ میلیارد تومان امسال تکمیل خواهد شد.

وی افزود: برای تکمیل بخش بیمارستانی و مسئله سلامت بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی بجنورد با ۴۴ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال ۹۵ تکمیل خواهد شد البته بخش سوختگی این بیمارستان در همین سال جاری بهره‌برداری می‌رسد. کار اجرایی بیمارستان ۲۱۸  تخت خوابی شیروان نیز با ۲۹ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال آینده افتتاح می‌شود.

روحانی افزود: همچنین بیمارستان ۶۴ جاجرم و گرمه با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال ۹۴ تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد./

نظر شما