شناسهٔ خبر: 83187 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی بروجن با ۷۰ میلیاردتومان اعتبار رسما افتتاح شد/بهره‌برداری آزمایشی بیمارستان در اسفند ۹۸ برای درمان بیماران کرونایی

محمد جعفر علیزاده مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از افتتاح رسمی بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی بروجن در استان چهارمحال و بختیاری با اعتبار ۷۰ میلیاردتومان خبر داد.

محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از افتتاح بیمارستان بروجن و اختصاص آن به بیماران کرونایی خبر داد و گفت: یکی از بیمارستان‌های بزرگی که سازمان مجری احداث کرده و بعد از بهره‌برداری آزمایشی در اسفند سال گذشته، امروز ۲۴ تیر به شکل رسمی افتتاح می‌شود بیمارستان بزرگ ۲۴۰ تختی بروجن در استان چهارمحال و بختیاری است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ادامه داد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۳۹ هزار و ۱۰۰ مترمربع و در حدود ۴ هکتار و در ۶ طبقه با زیربنای ۱۷ هزار و ۳۶۰ مترمربع با توجه به نیاز منطقه احداث شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه با توجه به نیاز منطقه، بخش‌های تخصصی و پایه در این بیمارستان پیش‌بینی شده است، توضیح داد: بخش جراحی زنان و مردان با ۵۶ تخت بستری، بخش داخلی زنان و مردان با ۵۶ تخت بستری، بخش زنان و زایمان با ۳۸ تخت و بخش کودکان با ۳۶ تخت در این بیمارستان دیده شده است. اورژانس این بیمارستان بالغ بر ۲۰ تخت است که با توجه به نیاز منطقه جوابگو خواهد بود.

علیزاده افزود: برای این پروژه ۳۳ تخت مراقبت‌های ویژه را پیش‌بینی کردیم.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، با توجه به اینکه بیمارستان بروجن در مسیر مهم و شریانی واقع شده بخش مراقبت‌های ویژه به نحو مطلوب دیده شده است. بخش‌های دیگر از جمله پاراکلینیک، درمانگاه و فضاهای بعدی در این بیمارستان دیده شده است.

علیزاده یادآور شد: اواخر سال گذشته این پروژه به شکل آزمایشی بهره برداری شد و مخصوصا در بخش خدمات رسانی به بیماران کرونا، نقش مهم و ویژه‌ای ایفا کرد. از امروز ۲۴ تیر،  این بیمارستان رسما افتتاح می‌شود و امید است که در خدمات‌رسانی به مردم  منطقه موثر باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این پروژه از سال های گذشته آغاز شده است در بخش ساخت بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. همچنین، قیمت روز این پروژه برای ساخت بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال است.