شناسهٔ خبر: 83209 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور پیگیری پروژه های راه و شهرسازی نجف‌آباد انجام شد

نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با فرماندار و شهرداران شهرستان نجف‌آباد

جلسه بررسی پروژهای  نجف اباد،اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به منظور پیگیری طرح های راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد با فرماندار و شهرداران این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به همراه معاونین این اداره کل طی نشستی در سالن اجتماعات راه وشهرسازی استان، با مجتبی راعی فرماندار ویژه نجف‌آباد، شهردار نجف آباد، شهردار گلدشت، شهردار جوزدان و  شهردار علویجه دیدار کرد. در طی این جلسه، طرح های عمرانی و اجرایی  حوزه راه و شهرسازی شهرستان، روند اعتباری طرح‌های در دست اجرا، مشکلات مرتبط با طرح اقدام ملی مسکن و طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای شهرستان مورد بررسی قرارگرفت همچنین جهت رفع موانع راهکارهایی ارائه شد.  

در حاشیه این دیدار فرماندار ویژه نجف‌آباد ضمن اشاره به محدودیت‌ها و چالش‌های موجود در روند پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان، مشکلات اجرایی پروژه‌ها را مطرح نمود و گفت:  برخی از پروژه‌های این شهرستان به دلایل مختلف و در راس آن عدم تامین اعتبار لازم متوقف شده و لاینحل مانده است. که با برطرف شدن آن علاوه بر توسعه این شهرستان به رفع مشکلات مردم شهرستان نجف‌آباد کمک بزرگی خواهد شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان پس از استماع تشریح مشکلات پروژه‌های شهرستان نجف آباد از سوی فرماندار آن شهرستان، از معاونین تحت مسئولیت خویش خواست نسبت به بررسی موضوع و پیگیری تا مرحله‌ی اجرا اقدام کنند.  

وی اظهار کرد: با تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توان بر مشکلات شهرستان نجف‌آباد فائق آمد و ضمن سرعت بخشیدن به امور، موانع اجرایی طرح‌های این شهرستان را مرتفع کرد.  

قاری‌قرآن ضمن بررسی راهکارهای جذب سرمایه‌گذار و استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی با هدف توسعه پایدار شهری اذعان داشت: مساعدت‌های لازم دراین خصوص و پشتیبانی برابر ضوابط و چارچوب قانونی توسط این اداره کل انجام می‌پذیرد.  

وی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن در اراضی شمال گلدشت، همت آباد، دهق و جوزدان بر سرعت بخشیدن و با کیفیت بودن اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف این اداره‌کل تسریع در اجرای طرح اقدام‌ملی مسکن است که برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام پذیرفته است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با تاکید بر رفع مشکلات پیرامون ایستگاه شماره ۲ قطار شهری اذعان داشت: تکمیل قطارهای حومه ای، تاثیر قابل توجهی در کاهش مشکلات کلان شهر اصفهان و توسعه پایدار و همه جانبه استان خواهد داشت.  

گفتنی است در این نشست موضوعات مختلفی از جمله: "رفع مشکل سیتی سنتر نجف آباد"، "طرح جامع گلدشت"، "طرح تفصیلی جوزدان و دهق"، "فضای سبز دهق"، کارگاه‌های نیمه مزاحم شهری و ... مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات ارائه شده، تصمیمات مناسبی اتخاذ شد.