شناسهٔ خبر: 83212 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان:

رفع مشکل ترافیکی هدف اجرای باند دوم محور تویسرکان - همدان

حسینی مدیر کل راه و شهرسازی همدان مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: مطالعات توجیهی طرح ساماندهی محور تویسرکان- همدان توسط مشاور انجام شده و فاز یک و دو درحال آماده‌سازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش حسینی ضمن بیان اینکه درحال حاضر ۱۲ کیلومتر از محور همدان به سمت تویسرکان و اجرای باند چهارخطه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در نظر و برای آن برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: پیگیر گرفتن ماده ۲۳ این طرح هستیم.

وی با تأکید بر اینکه درنظر داریم طی سال‌های آینده طرح را پیش ببریم، گفت: به ‌منظور انجام کار مطالعاتی برای این طرح مشاور هم درگرفته شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان، با بیان اینکه اعتبار این طرح در قانون بودجه پیش‌بینی شده است، افزود: باید ابتدا مطالعات فاز یک و دو آماده شود و سپس نقشه‌ها تهیه و به مناقصه گذاشته شود.

حسینی با تأکید بر اینکه انجام این طرح در بودجه سال ۹۹ در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: هنوز بودجه سال جاری ابلاغ نشده اما مطالعات آن درحال انجام است و امسال اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف آن است که باند دوم به سمت گنجنامه را در اولویت قرار دهیم، ادامه داد: با توجه به ترافیک این باند، درنظر است که در اولویت باشد تا این مشکل رفع شود و در ادامه طرح را به سمت تویسرکان امتداد خواهیم داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه اعتبار ملی در این طرح پیش‌بینی شده است، یادآور شد: بهره‌برداری از طرح با توجه به سنگین بودن میزان بودجه مورد نیاز، بستگی به اختصاص اعتبار دارد.

حسینی در پایان با تأکید بر اینکه کارهای اولیه طرح انجام شده خاطر نشان ساخت: مطالعات طرح با ‌سرعت در حال انجام و برای دو ماه آینده آماده و نقشه‌برداری‌ها انجام خواهد شد.