شناسهٔ خبر: 83234 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رکورد بررسی پرونده‌های گروه کاری تلفیق زیربنایی در راه و شهرسازی اصفهان شکسته شد

جلسه گروه کاری تلفیق زیربنایی،اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از تشکیل چهارمین نشست گروه کاری تلفیق زیربنایی سال ۹۹ و بررسی ۱۸۲ پرونده مرتبط با حوزه کشاورزی در این جلسه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این جلسه صبح امروز در محل سالن جلسات این اداره کل، به ریاست علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و با حضور دیگر اعضا برگزار شد. که طی آن  ۱۸۲ پرونده  مرتبط با  طرح‌هاي وابسته كشاورزي، ۹ مورد از موارد داخل حریم شهرهای استان و ۴ مورد از موارد اصلاح حریم روستا مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این باره گفت: ۱۰۶ مورد از موارد داخل حریم و ۷۶ مورد از موارد خارج حریم مربوط به طرح های کشاورزی در این جلسه مطرح شد که از این میزان ۱۴۳ مورد مربوط به اتاق کارگری، سه مورد تعیین کاربری کشاورزی جهت ساخت انبار، ۲۲ مورد تاسیسات جانبی گلخانه، ۱۳ مورد تعیین کاربری کشاورزی جهت احداث دامداری و یک مورد جهت احداث محل ساخت کمپوست بوده است.   

وی  با بیان اینکه حریم شهر همان محدوده استحفاظی مصوب شورایعالی شهرسازي و معماري است اذعان داشت:  از پرونده‌های بررسی شده موارد داخل حریم مربوط به ۳۱ شهر استان و موارد خارج حریم آن مرتبط با ۱۷ شهر استان بوده است.   

قاری‌قرآن با اشاره به اینکه جلسات گروه کاری تلفیق زیربنایی بصورت منظم و پی‌درپی در این استان انجام می شود گفت: عموماً در این جلسات موارد تغییر کاربری، اصلاح خط بدنه، طرح تفکیکی و تعریض یا تقلیل عرض گذر، طرح‌های تفصیلی، تغییر ارتقاع، تغییر تراکم و سطح اشغال، تعیین کاربری، افزایش یا کاهش محدوده شهرک‌ها، تدقیق محدوده شهر مطرح می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.   
  
گفتنی است در ادامه این جلسه؛ موارد داخل حريم شهرهای گلشن، منظريه، زواره، خميني شهر، ورنامخواست، فلاورجان و مباركه هركدام ۱ مورد، خور۲مورد، همچنین اصلاح حريم روستاهای؛ ويشته، تيدجان، موسیان، جلال‌آباد از توابع شهرستانهاي نطنز، خوانسار، فلاورجان، نجف‌آباد نیزمطرح و مورد بررسی قرار گرفت.