شناسهٔ خبر: 83264 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار همدان:

پروژه های راهسازی شهرستان های رزن و درگزین با قدرت در حال انجام است

بازدید استاندار از پروژه های رزن2 استاندار همدان در سفر یک روزه به شهرستان رزن به همراه نماینده مردم شریف رزن در مجلس شورای اسلامی ، مدیر کل راه و شهرسازی استان، فرماندار و سایر مسولین ، از پروژه های راهسازی این شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی این پروژه ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، استاندار همدان در این بازدید  تقویت پروژه ها و بهره برداری هر چه سریعتر از آنها را  برای توسعه شهرستان رزن همچنین مردم این منطقه دارای اهمیت دانست.

سید سعید شاهرخی در بازدید از پروژه کریدور شمالی استان بیان داشت: در نظر داریم تا پیگیری های لازم منابع مالی مورد نیاز این طرح را برای کمک به مسئولین راه و شهرسازی و نماینده شهرستان تامین کنیم تا هر چه سریعتر این پروژه مورد بهره برداری قرار گیرد.

شاهرخی ادامه داد: کریدور شمالی که با عنوان ساخت باند اصله – کاج – قروه- درگزین – رزن- دمق- اورقین مشخص شده از پروژه های با اهمیت و اولویت دار در سند راهبردی توسعه شهرستان رزن می باشد که همکاری و همراهی بین بخشی در پیشرفت این پروژه نقش مهمی دارد.

وی اعلام کرد: کریدور شمال همدان به طول ۸۴ کیلومتر از چهار شهرستان فامنین، درگزین ، رزن و کبودرآهنگ عبور کرده و آزادراه همدان- ساوه را به شیرین سو- زنجان متصل می کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز درحاشیه بازدید از پروژه کنارگذر رزن گفت: این پروژه به طول ۹ کیلومتر در قالب ۲ قطعه در حال انجام است.

داریوش حسینی بیان کرد: قطعه اول به طول ۳.۵ کیلومتر از پلیس راه تا تقاطع دمق با مبلغ قرارداد ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصد بوده که هم اکنون پیمانکار در این پروژه در حال انجام آسفالت بیندر است.

وی با اشاره به پیشرفت حدود ۴۰ درصدی ۵.۵ کیلومتر قطعه دوم این پروژه عنوان کرد: پیمانکار در۳  کیلومتر از این پروژه در حال اجرای بیس بوده و ۲.۵ کیلومتر آن دارای معارض است که امیدواریم با تخصیص اعتبار مورد نیاز شاهد آزادسازی و شروع عملیات اجرایی باشیم.

حسینی در بازدید از پروژه پل ورقستان خاطر نشان ساخت: قطعه رزن – دمق حدود ۱۷ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر آن افتتاح شده و در ۳ کیلومتر ابتدایی پل بزرگ ورقستان و دو دهانه ۱۰ متری در حال انجام است .