شناسهٔ خبر: 83271 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

روند بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده سیستان و بلوچستان تشریح شد

۲۱۱ میلیاردتومان کمک بلاعوض دولت به سیل زدگان سیستان/ بازسازی واحدهای مسکونی با ظرفیت نیروی انسانی درون استان

سیل سیستان و بلوچستان مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان روند بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده استان را تشریح کرد.

سیدخلیل منبتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آمار عملکرد ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان را در خصوص سیل دی ماه ۹۸ بلوچستان، اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تعداد کل واحدهای خسارت دیده  از سیل۲۴ هزار و ۲۵۰ واحد بوده که از این تعداد ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد احداثی و ۸ هزار واحد تعمیری شناسایی شدند، گفت: در مجموع تعداد واحدهای آسیب دیده شهری ۲ هزار و ۱۵۰ واحد و تعداد واحدهای آسیب دیده روستایی ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد ارزیابی شد که با احتساب معیشتی ها تا کنون تعداد مالکین معرفی شده به بانک‌های عامل  ۲۱ هزار و ۷۷۸ نفر است.

وی از عقد قرارداد بانک با ۵ هزار و ۸۱۹ نفر خبر داد و افزود: طبق آخرین آمار تاکنون ۲۱۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل زدگان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان  توضیح داد: تعمیر ۲ هزار و ۲۹۵ واحد تعمیراتی به اتمام رسیده است و همزمان عملیات بازسازی واحدهای تخریبی استان آغاز شده است.

به گفته منبتی، آواربرداری ۱۱ هزار و ۵۸۷ واحد، پی کنی  ۹ هزار و ۴۸ واحد، اجرای فونداسیون ۲ هزار و ۷۴۰ واحد، اجرای اسکلت یک هزار و ۱۸۰ واحد، اجرای سقف ۳۸۶ واحد، دیوارچینی و اتمام عملیات ساختمانی ۳۳۰ واحد به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: در بازسازی واحدهای سیل زده از نیروی کار درون استان، استفاده شده است.