شناسهٔ خبر: 83293 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارتباط مؤثر و سازنده بین ادارات زیر مجموعه راه و شهرسازی وجود دارد/ از لحاظ قانونی، شرعی و انسانی اولویت اصلی ما خدمت به مردم است/ ایستگاه های هواشناسی در مواقع بحران کمک حال ماست

شورای هماهنگی استان 1 دومین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی خراسان شمالی در سال ۱۳۹۹ با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان هواشناسی کشور، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری،مدیر کل راه و شهرسازی استان و دیگر مدیران کل عضو شورای هماهنگی در محل فرودگاه بین المللی بجنورد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاج بخش، معاون وزیر و رییس سازمان هواشناسی کشور در این جلسه با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه های بزرگ و دارای سازمان های مختلف است اظهار داشت: امروزه مسئله مدیریت در کشور ما بسیار سخت و دشوار است و ویروس کرونا بر معیشت مردم تأثیر منفی داشته است و وظیفه ما در این زمان بسیار سنگین تر از قبل است چون هدف ما خدمت به خلق خداست.

وی تصریح کرد: طی دو روز بازدید از ایستگاه های هواشناسی سطح استان به نکته جالبی برخورد کردم که رفاقت و همدلی در بین مجموعه های وزارت راه و شهرسازی در استان خراسان شمالی و همچنین مجموعه هواشناسی استان موج می زند و این همدلی باعث تسریع در روند کار و همچنین پروژه های اجرایی خواهد شد.

محسن محمدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این جلسه به اهمیت ایستگاه های هواشناسی پرداخت و افزود: اهمیت هواشناسی بر ما پوشیده نیستو چون پیشانی توسعه استان بر مبنای کشاورزی، صنایع تبدیلی و دامداری است و هشدارهای هواشناسی می تواند در بحث مدیریت بحران حائز اهمیت باشد و خطا در این مجموعه منجر به حوادث غیر جبران خواهد شد.

وی اضافه کرد: وظیفه خود می دانیم تا از اداره کل هواشناسی استان حمایت کنیم تا در این مواقع بحران با مشکل رو به رو نشویم.

سید عبدالمجید نژاد صفوی، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد شورای هماهنگی پرداخت و عنوان کرد: استان خراسان شمالی استان جوان و نوپایی است و در این استان کار بیشتری باید انجام دهیم زیرا این استان از نعمت ریلی، دریا برخوردار نیست و از لحاظ خطوط هوایی نیز هر روز یک پرواز انجام می شود و حمل و نقل مسافر و بار صرفاً از طریق جاده ها انجام می گردد ، لذا باید با توجه به وضعیت جاده های استان که متناسب با ظرفیت های سرمایه گذاری ( کشاورزی ، دامپروری ، معادن و ... ) نیست و باید تلاش جدی جهت توسعه راهها به عمل آید .

وی اظهار داشت: در استان ۱۷۳ کیلومتر بزرگراه وجود دارد و آزاد راه نیز نداریم و از حدود ۶ هزار کیلومتر راهی که در استان وجود دارد، بیش از ۴ هزار کیلومتر آن راه روستایی است که از لحاظ شاخص نیز در این بخش عقب هستیم و اگر ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی تا این لحظه احداث کنیم باز هم از شاخص کشوری عقب هستیم.

نژاد صفوی به ارتباط اعضای شورای هماهنگی اشاره کرد و افزود: ارتباط خوبی بین اعضاء وجود دارد و همه با هم یکدل و هم صدا هستیم و این امر به ما اجرای پروژه ها کمک می کند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان خراسان شمالی در پایان گفت: بسیاری از پروژه ها در استان نیمه فعال و یا تعطیل بودند که علیرغم اینکه تحریم هستیم و با پیگیری هایی که کردیم در هفته دولت شاهد افتتاح قسمتی از همین پروژه های نیمه فعال هستیم.