شناسهٔ خبر: 83309 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

نظارت کامل بر بازار مصالح به شکل هفتگی/ کمک به سازندگان پروژه تهرانسر از محل اخذ تسهیلات اقدام ملی/ نوسانات قیمت مشکلی در پروژه ایجاد نکرده است

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در سیزدهمین بازدید خود از تهرانسر و جلسات اختصاصی با سازندگان با اشاره به شرایط خوب این پروژه از آغاز مرحله ساخت و ساز آن از هفته آینده خبر داد.

خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درخصوص آخرین وضعیت پروژه تهرانسر با اشاره به جلسات انجام شده با سازندگان و انبوه سازان این طرح با توجه به افزایش قیمت مصالح اظهار داشت: علیرغم آشفتگی های زیاد در بازار مصالح ساختمانی بالاخص میلگرد و سیمان، سازندگان به خاطر اینکه طی هفته های گذشته تا میزان زیادی از مصالح را خریداری کرده بودند توانستند از بحران گذر کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به صورت هفتگی قیمت مصالح و بازار را زیر نظر دارد و طی هفته جاری از محل اخذ تسهیلات اقدام ملی، کمک های خوبی به سازندگان اقدام ملی مطابق قوانین انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه افزود: پروژه تهرانسر طبق برنامه زمان بندی پیش می رود و نوسانات قیمت تاکنون در سرعت پروژه مشکلی ایجاد نکرده است.

وی با بیان اینکه عملیات فونداسیون هم اکنون در تمام بلوک ها در دست اجرا قرار دارد، گفت: از هفته آینده تمام بلوک ها وارد عملیات سازه ای می شوند و طی یکماه آتی به ساخت و ساز در مرحله هم کف خواهد رسید.

محبت خواه با تاکید بر اجرای سازه هایی با معماری ایرانی- اسلامی در این پروژه گفت: متراژ خانه ها بین ۷۵ الی ۱۱۰ متر و به صورت یک تا سه خوابه بر اساس نیاز خانواده های تهرانی خواهد بود.

محبت خواه در پایان از معرفی ماهانه سازندگان برتر با فاکتورهای کیفیت، سرعت و کیفیت اجرا و اعلان رسمی در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: انبوه سازان برتر می بایست در شرایط فعلی معرفی شوند تا بازار رقابت برای سازندگان ایرانی به جریان بیفتد.