شناسهٔ خبر: 83380 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی عنوان کرد

بارش پراکنده باران در اکثر نقاط کشور تا پایان هفته /کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه در سواحل دریای خزر

هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تا پایان هفته تشریح کرد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز برای جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات اردبیل، قزوین، البرز و تهران و ارتفاعات زاگرس مرکزی رشد ابر و بارش های پراکنده پیش بینی شده است.

او درباره وضعیت جوی روز آینده نیز توضیح داد: فردا برای شمال آذربایجان غربی، شمالی آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می شود.

او افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب کشور، گیلان، مازندارن، ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.همچنین در این دو روز دریای خزر نیز مواج و متلاطم می شود.

او با اشاره به این که در اواخر هفته کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه برای سواحل دریای خزر پیش بینی می شود، گفت: جمعه نوارشمالی کشور بارش پراکنده باران خواهد داشت،همچنین از امروز تا آخر هفته در بعد ازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر و گاهی رگبار رخ دهد.

نقشینه ادامه داد: در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش بادهای شدید گاهی همراه با گرد و خاک را خواهیم داشت و شرق دریای عمان مواج می شود.همچنین پیش بینی می کنیم فردا بیشینه دمای تبریز به ۴۰ درجه برسد اما روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش نسبی دما رخ می دهد. بیشینه دمای هوای رشت امروز به ۳۶ درجه می رسد و چهارشنبه و پنجشنبه ۲۶ و ۲۷ درجه خواهد رسید

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بیشینه دمای تهران نیز امروز به ۳۸ درجه می رسد و شهروندان تهرانی هوای نیمه ابری را تجربه خواهند کرد. فردا نیز بیشینه دمای تهران ۳۸ درجه پیش بینی  شده ،بیشینه دمای شمیرانات ۲۳ و مهرآباد ۲۷ درجه خواهد بود.