شناسهٔ خبر: 83402 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد

کل ظرفیت هواپیما را برای فروش نمی گذاریم/انتقال مسافران در فرودگاه با یک سوم ظرفیت اتوبوس‌ها

هواپیما هما معاون خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تلاش شده است بخشی از ظرفیت هواپیما در پروازها عرضه نشود و خالی بماند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسن خرسند با اشاره به شیوع کرونا و کاهش پروازها، اظهار کرد: طبق مصوبه دولت در ایام شیوع کرونا و رکود فعالیت شرکت‌های هواپیمایی، به دلیل کاهش تقاضای سفر و توقف بیشتر هواپیماها و با توجه به کاهش بخشی از درآمد شرکت‌های هواپیمایی، ضرورت دارد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نسبت به تسویه صورت حساب ها یا بدهی های معوق شرکت‌های هواپیمایی تعامل کند که در این باره شرکت فرودگاه ها همکاری مناسبی داشته است.

 مشکلی از نظر پارکینگ هواپیما نداریم

او افزود: در این مدت با توجه به کاهش پروازها، هواپیماها مدت زمان بیشتری در پارکینگ هواپیماها بوده اند اما در بحث پارکینگ هواپیما‌ها که مسئولیت آن با شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است، در ایام پنج ماه اخیر که شیوع کرونا موجب کاهش پروازها و توقف بیشتر هواپیماها در پارکینگ فرودگاه ها شده است، همکاری مناسبی با شرکت‌های هواپیمایی دارند و مشکلی از نظر پارکینگ هواپیما نداریم.

معاون خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تا آن جایی که امکان داشته است کمک کرده‌اند تا در راستای رفاه حال مسافران، پروازهایی که در صبحگاه انجام می‌شود به موقع برای انتقال مسافران آماده شود.

در ایام کرونا کل ظرفیت هواپیما را برای فروش نمی گذاریم

خرسند درباره میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها همچنین اتوبوس‌هایی که انتقال مسافران را بین سالن ترانزیت و هواپیما در محوطه تاکسی وی فرودگاه انجام می دهند، توضیح داد: ممکن است برخی شرکت‌های هواپیمایی کوچک و خصوصی حداکثر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند و به بخشی از آنها عمل کنند اما در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان شرکت هواپیمایی مادر، موظف هستیم که دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری طبق و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

او اضافه کرد: در حال حاضر دو ردیف انتهایی صندلی هواپیما ها برای خدمات دهی به مسافرانی که ممکن است بیماری خاصی داشته باشند خالی است ضمن آنکه تا جایی که امکان داشته باشد چینش صندلی ها را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می دهیم.

معاون خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: همچنین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درصدی کمتر از کل ظرفیت هواپیما را بابت فروش اختصاص داده است.

انتقال مسافران در فرودگاه با یک سوم ظرفیت اتوبوس ها

خرسند ادامه داد: در مورد اتوبوس های انتقال مسافر نیز طبق استاندارد کوباس اروپا ظرفیت این اتوبوس‌ها ۹۰ نفر است اما ما حداکثر ۳۰ تا ۳۵ نفر مسافر در این اتوبوس ها سوار می کنیم که حدود یک سوم ظرفیت است و در واقع دو سوم ظرفیت خالی می ماند.

به گزارش فارس، پیش از این هم مسؤولان هما اعلام کرده بودند: در ایام شیوع کرونا بابت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هواپیماهای با ظرفیت ۱۲۰ مسافر حداکثر ۱۰۰ مسافر پذیرش داریم، در فوکرها با ظرفیت ۱۰۵ مسافر حداکثر ۷۰ مسافر و در ATRها با ظرفیت ۶۵ مسافر حداکثر ۴۵ مسافر می‌پذیریم.