شناسهٔ خبر: 83419 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد:

۴۰ پروژه عمرانی در حوزه فنی و اجرایی راه و شهرسازی استان کرمانشاه

مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این اداره‌کل ۴۰ پروژه عمرانی در دست اجرا دارد، گفت: بخش عمده این پروژه‌ها با تخصیص به‌موقع اعتبار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود شریفی با بیان اینکه احداث منطقه ویژه اقتصادی و وجود بازارچه‌های مرزی تاثیر بسزایی در صادرات غیرنفتی و توسعه اقتصادی مناطق مرزی و کل استان خواهد داشت، گفت: سهم این دستگاه اجرایی ضمن تحویل چهار بازارچه مرزی در سال ۱۳۹۸  اجرای بازارچه تیله کوه ، همچنین منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین است که تاکنون برای این پروژه‌ها بالغ‌بر ۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

شریفی افزود: این اداره‌کل همچنین به‌‌منظور رفاه حال کارمندان و امورات اداری با توجه به نیاز استان و تصویب شورای برنامه‌ریزی و به‌تبع ابلاغ اعتبار حوزه فنی و اجرایی این دستگاه پروژه‌های عمرانی در احداث مراکز فرهنگی، خدماتی، درمانی، اداری، ورزشی و اقتصادی را در احداث منطقه ویژه اقتصادی همچنین بازارچه های مرزی را در سال جهش تولید دنبال می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد : این دستگاه در راستای ارتقای سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی و همچنین کشف استعدادهای جوانان و آماده‌‌سازی ایشان برای ورود به بازارکار ضمن اجرای ۶ پروژه احداث کتابخانه ، دو پروژه احداث مراکز فنی و حرفه ای در شهرستان سرپل ذهاب را در دست اجرا دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در حاشیه گزراش عملکرد حوزه فنی و اجرایی ضمن قدردانی از زحمات عزیزان ایثارگر در کادر درمان همزمان با همه گیر شدن بیماری کرونا افزود: این دستگاه اجرایی ضمن آماده سازی و تحویل بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی پاوه ، با جدیت پیگیر اجرای بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی شهرستان کرمانشاه ، همچنین بیمارستان امام خمینی (ره ) شهرستان اسلام آباد غرب است که در آینده به بهره برداری خواهد رسید.

این در حالی است که اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در حوزه فنی و اجرایی ، با اعتبار ابلاغ شده ۳۱۷ میلیارد ، ۴۵ پروژه جاری دارد که عمده آن را پروژه های مقاوم سازی و بازسازی مناطق زلزله زده استان تشکیل می دهد.

لازم به ذکر است به رزومه عملکرد این دستگاه در حوزه فنی و اجرایی ، همزمان با نام گذاری سال پیش رو ، تحت عنوان سال جهش تولید ، باید ساخت سالن های ورزشی دولت آباد و جوانرود ، همچنین جاده گردشگری آیشه دول –جوانرود در قالب پروژه های ورزشی گردشگری  ،همچنین پروژه های بازسازی ساختمان های اداری –امدادی تازه آباد و خسروی را در قالب پروژه های مراکز امدادی هلال احمر اضافه کرد.

این در حالی است که اجرای همه پروژه های مذکور نیاز به تامین اعتبار و تخصیص ، تامین و البته تزریق به موقع دارد که در سال پیش رو شاهد بهره برداری از آن باشیم.