شناسهٔ خبر: 83424 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

براساس ضوابط حریم شهری ، حفظ باغات محدوده قبلی شهرهای سنجان و کرهرود در طرح جامع ضروری دیده شده است

جلسه بررسی مشکلات بررسی مسائل ومشکلات شهری منطقه شهری سنجان و کرهرود برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، درنشستی که با حضور نماینده محترم شهرهای اراک ،خنداب وکمیجان ، معاون عمرانی استاندار ، مدیرکل راه وشهرسازی ، شهردار اراک ، رییس سازمان جهاد کشاورزی وتنی چنداز معتمدین محلی حضور برای بررسی مسائل ومشکلات شهری منطقه شهری سنجان وکرهرود برگزار شد.

علی اکبر کریمی نماینده محترم شهرهای اراک ،کمیجان وخنداب با اشاره به اهمیت این منطقه گفت : صدها هکتار باغ واراضی کشاورزی درمنطقه دره سه ده نیاز به برنامه ریزی جهت حفاظت واحیای دوباره فضای سبز داردومهترین دغدغه امروز ما حفظ فضای سبز وحفظ هویت تاریخی این منطقه است که تاثیرمهمی بر آینده کلانشهر اراک دارد.

نماینده اراک درادامه با اشاره به ساخت وسازهای بدون ضابطه در این منطقه  گفت : بخشی از این منطقه جزو محدوده قانونی شهراست ومابقی هم جزو حریم شهر محسوب میشود، کاربری ها درحال تغییراست چه قانونی چه غیر قانونی آینده این منطقه باید مشخص شود ، شبکه معابر این منطقه بلاتکلیف مانده ، ساخت ادامه بلوار کرهرود و بلوارغدیر در سنجان بلاتکلیف مانده ونحوه حفظ فضای سبز مشخص نیست .

ایشان درادامه بیان کرد: باید یک مطالعه جامع در تمام زمینه ها صورت پذیرد تا بتوان به سرعت برای این منطقه برنامه ریزی کرد، مبلغ صد میلیون تومان اعتبار در کمیته برنامه ریزی برای این مطالعه جامع درنظر گرفته شده است ، مردم این منطقه بلاتکلیفند، میتوان فضای سبز چند صد هکتاری از این منطقه را به یک پارک و تفرجگاه بزرگ برای کلان شهر اراک تبدیل کرد.

درادامه این نشست احمد مرزبان مدیر کل راه وشهرسازی استان مرکزی با تاکید بر اهمیت این منطقه گفت : در طرح جامع کلان شهر اراک مسائل این منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود : درطرح جامع ازمحدوده قبلی  شهرهای سنجان و کرهرود حفظ و حراست شده و درجهت پرهیز از آسیب  به باغات افزایش محدوده درباغاتی که قبلا درحریم بوده صورت نگرفته است.شبکه معابر در هماهنگی با سایر معابری که در طرح قبلی مصوب شده اند انجام شده است.

مرزبان بیان کرد : براساس ضوابط حریم شهری حفظ باغات ضروری دیده شده وبه استناد قانون،به حفظ کاربری اراضی زراعی وباغات تاکید شده است .

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی  درادامه به  عنوان پیشنهادگفت : اولویت بندی در کارها و پروژه های عمرانی باید انجام شود که با اهمیت ترین  آن بازگشایی بلوار غدیراست که در طرح قبلی مصوبه داشته ودر طرح جدید هم لحاظ شده که ما امیدواریم که زودتر به نتیجه برسد.

در خصوص بازآفرینی شهری وبافت های فرسوده بسته های حمایتی که ازقبل بوده به قوت خودش باقی هست  و شهرداری بیشتر به این بسته حمایتی توجه نماید تابتوان یک گام مثبت برای شهر سنجان برداشته شود.