شناسهٔ خبر: 83425 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره‌‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای گلستان:

۲۵ درصد ناوگان حمل و نقل باری گلستان فرسوده است

ناوگان باری فرسوده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اعلام کرد: بیش از ۲۵ درصد ناوگان حمل و نقل باری استان اعم از کامیون و وانت بار فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، "ایوب میرشاهی" تعداد ناوگان حمل و نقل باری استان گلستان را ۱۰ هزار و ۳۵۳ دستگاه اعلام کرد و گفت: هزار و ۹۱۰ دستگاه از این ناوگان فرسوده است.

او افزود: متوسط عمر کامیون‌ها ۱۷ سال و وانت بارها ۹ سال است که برای بهره‌وری بیشتر حمل و نقل به نوسازی نیاز دارند.

میرشاهی اظهارکرد: افزایش مصرف سوخت، بالا بودن هزینه نگهداری و تعمیرات ناوگان فرسوده، مشکلات ایمنی و ترافیکی، افزایش زمان سفر، خسارت به زیرساخت‌های جاده‌ای کشور و آلودگی محیط زیست از معایب حضور ناوگان فرسوده در سیستم حمل و نقل جاده‌ای است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان خاطرنشان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در حال حاضر برنامه ای برای نوسازی و واردات کامیون ها در نظر گرفته که متقاضیان با ورود به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به آدرسWWW.RMTo.ir  می توانند اطلاعات مورد نظر را دریافت کنند.

به گفته میرشاهی، هرگونه اطلاعیه دیگر در خصوص واردات و نوسازی ناوگان حمل ‌و نقل عمومی فاقد اعتبار و وجاهت قانونی بوده مگر آن که در سایت سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای درج شده باشد.