شناسهٔ خبر: 83446 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور/خیزش گردوخاک در نیمه شرقی کشور به ویژه زابل

طوفان شن در سیستان و بلوچستان کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز اول مرداد ۹۹ و روزهای آتی پیش‌بینی کرد و از افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور در روزهای آتی خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ‌ وضعیت جوی کشور را برای امروز اول مردادماه و روزهای آتی، پیش‌بینی کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز اول مردادماه در برخی از مناطق در استان‌های اردبیل، سواحل دریای خزر، شمال استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد، پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: برای روزهای پنجشنبه تا شنبه در برخی از نقاط ساحلی خزر، بارندگی رخ می‌دهد. استان‌هایی همچون آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، و خراسان‌شمالی در برخی از ساعات، رگبار و رعد و برق و وزش باد را دارند.

به گفته وی، روز پنجشنبه در جنوب کشور در جنوب سیستان و بلوچستان، برخی نقاط هرمزگان، جنوب فارس و برای روز شنبه در ارتفاعات البرز در استان‌های سمنان، تهران و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح  داد: از جمعه تا شنبه، دمای هوا در نوار شمالی کشور، در حدود ۴ تا ۶ درجه گرم‌تر می‌شود. ضمن آنکه در چند روز آینده در نیمه شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل، وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

به گفته گودرزی، هوای تهران امروز اول مرداد ۹۹ صاف تا کمی ابری است. برای ساعات بعدازظهر وزش باد رخ می دهد. همچنین، ۳۹ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز اول مردادماه پایتخت است.