شناسهٔ خبر: 83533 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد

نحوه ثبت نام وام کمک ودیعه اجاره مسکن

خوزستان 18 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان زمان، نحوه و شرایط متقاضیان دریافت وام کمک ودیعه اجاره مسکن را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ﴿خوزستان﴾ رضا رضایی اظهار داشت: جهت رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و رفاه حال متقاضیانی که قصد دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن را دارند، ثبت‌نام از متقاضیان با استفاده از سامانه پیامکی انجام خواهد شد.

وی افزود: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه مورخ ۴ مردادماه ۱۳۹۹ با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراه شخصی خود، نسبت به ثبت‌نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام کنند. 

رضایی گفت: مهلت ثبت نام در ساعت ۲۴ روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۰۹ به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان با بیان اینکه سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن برای مستأجران کلانشهر اهواز ۳۰  و سایر شهرستانها ۱۵ میلیون تومان است اظهار کرد: تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب و کارهای آسیب‌دیده کرونا است.

وی افزود: تسهیلات مذکور با نرخ سود ۱۳ درصد و با سررسید یک ساله به مستاجرین واجد شرایط پرداخت می‌شود و در دوره قرارداد صرفاً سود تسهیلات از سوی مستاجرین پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

رضایی اظهار داشت: متقاضیان دریافت این تسهیلات ابتدا از طریق ارسال پیامک ثبت نام اولیه می‌‌کنند و سپس در زمان‌بندی اعلامی می‌بایست در سامانه وزارت راه و شهرسازي به آدرس tem.mrud.ir ثبت نام کنند.

وی شرایط متقاضیان طرح تسهیلات بانکی کمک ودیعه اجاره مسکن را تشریح کرد و گفت: داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا جهت دریافت این تسهیلات الزامی است. همچنین متقاضیان می‌بایست دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کدرهگیری باشند.

این مقام مسئول اذعان داشت:گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات موضوع این مصوبه، کارگران و حقوق بگیران ثابت،(با اولویت ازدواج های جدید و خانواده های ۵ نفره و بیشتر)، مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره )، سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار تعیین شده است.

وی افزود: شماره تلفن همراه متقاضی که از طریق آن پیامک ارسال می‌گردد می بایست به نام فرد متقاضی باشد. و زمان تکمیل اطلاعات، پرداخت تسهیلات و وثایق لازم برای اخذ وام متعاقباً از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به ادرس Tem.mrud.ir اعلام خواهد شد.