شناسهٔ خبر: 83598 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح بهسازی آسفالت تقاطع غیرهمسطح خرمشهر (شاه جمال) شهر قم عملیاتی شد

خبر رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم خبرداد : با اعتباری افزون بر 32 میلیارد ریال ، طرح بهسازی آسفالت رمپ A تقاطع غیر همسطح خرمشهر شهر قم به طول دو کیلومتر عملیاتی شد .

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی (قم)،  در راستای صیانت و ارتقا ایمنی درسطح راههای استان ، طرح بهسازی آسفالت تقاطع غیر همسطح خرمشهر شهر قم اجرایی شد . رییس اداره نگهداری راهها اداره کل راهداری و حمل ونقل حاده ای استان قم درتکمیل خبر فوق افزود از آنجا که این تقاطع در کریدور اصلی  ترافیک شمال به جنوب و جنوب شرق کشور واقع و نیز نقشی اساسی درهدایت و تسهیل ترافیک دوبخش شهری و برونشهری استان را دارد بهسازی و ارتقا ایمنی آن در اولویت برنامه های عمران جاده ای این اداره کل قرار دارد .

محمدرضا زیدآبادی درتوضیحی اجمالی یادآور شد : همچنین به دلیل ترافیک ترکیبی محور کمربندی امام علی (ع) شهر قم که غالبا شامل خوردوهای نیمه سنگین است استمرار اقدامات عمرانی را درآن توجیه می کند که این مهم مستلزم تخصیص اعتبارات مکفی است.

وی طول مسیر اجرایی  پروزه را دوکیلومتر دانست و اظهار داشت : این طرح به صورت رفت و برگشت دررمپ A تقاطع غیرهمسطح خرمشهر درحال اجرا است.

زیدآبادی هزینه اجرایی طرح بهسازی رمپ A  تقاطع غیر همسطح خرمشهر شهر قم را افزون بر 32 میلیارد ریال براورد کرد و متذکر گردید : هزینه اجرایی این طرح از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تامین شده است .

وی درخصوص مشخصات فنی طرح نیز اظهار داشت : از مشخصات فنی این طرح می توان به لکه گیری -  اجرای یک لایه آسفالت بیندر با دانه بندی باز بمنظور جلوگیری از انعکاس ترک ها و نیز روکش آسفالت توپگا   اشاره کرد .

رییس اداره نگهداری راههای استان قم بازه زمانی اجرا و تکمیل پروژه را سه ماهه دانست و خاطر نشان ساخت : با توجه به همت جمعی کارفرما و پیمانکار مربوطه ، ان شالله این طرح تا پایان آبانماه سالجاری آماده بهره برداری می شود.  زیدآبادری درپایان ضمن تاکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی توسط رانندگانی که از مسیر اجرایی پروژه عبور می نمایند عنوان کرد : موقعیت تقاطعی محل اجرای پروژه ضرورت تعامل و همکاری رانندگان محترمی که از این مسیر تردد می کند با مجریان طرح را دوچندان می گرداند که از عزیزان درخواست می گردد نسبت به اجرای توصیه های ایمنی ساعی باشند .

شایان ذکر است تقاطع غیر همسطح خرمشهر (شاه جمال) درمبدا ورودی محور قم – اراک واقع و نقش اصلی درهدایت ترافیک کریدور جنوبی به مرکز کشور را  نیز دارا می باشد .