شناسهٔ خبر: 83608 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سقف تسهیلات بانکی کمک ودیعه اجاره مسکن در خراسان رضوی مشخص شد

vadie-maskan99.jpg سقف تسهیلات بانکی کمک ودیعه اجاره مسکن در مشهد، ۳۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرستان‌ها ۱۵۰ میلیون ریال تعيين شد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، سقف تسهیلات بانکی کمک ودیعه اجاره مسکن، ویژه گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات در خراسان رضوی مشخص شد. 

 محمدرضا مرتضوی رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: سقف تسهیلات بانکی کمک ودیعه اجاره مسکن در مشهد، ۳۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرستان‌ها ۱۵۰ میلیون ریال است.

وي افزود: تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحد‌های کسب و کاری آسیب دیده از کرونا است.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد:  تسهیلات مذکور با نرخ سود ۱۳ درصد و با سررسید یک ساله به مستاجرین واجد شرایط پرداخت می شود و در دوره قرارداد صرفاً سودتسهیلات از سوی مستاجرین پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد. 

وی ادامه داد: متقاضیان دریافت این تسهیلات ابتدا از طریق ارسال پیامک به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ثبت نام اولیه کرده و سپس در زمان‌بندی اعلامی می‌بایست در سامانه وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.tem.mrud.ir ثبت نام می کنند. متقاضیان دریافت این تسهیلات باید شرایط مندرج در ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی را داشته باشند. این شرایط  داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا است. 

وی تصریح کرد: متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. 

مرتضوی بیان کرد: گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات موضوع این مصوبه شامل کارگران و حقوق بگیران ثابت، (با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های ۵ نفره و بیشتر)، مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار است.

وی با بیان این که وثایق لازم برای اخذ وام متعاقبا از طریق سامانه طرح اقدام ملی اعلام می شود، گفت: جهت رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و رفاه حال متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، ثبت‌نام از متقاضیان با استفاده از سامانه پیامکی انجام خواهد شد.

مرتضوی اظهار کرد: بدین منظور متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه مورخ ۱۳۹۹/۵/۴ با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراه شخصی خود، نسبت به ثبت‌نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام نمایند. لازم به ذکر است که مهلت ثبت نام در ساعت ۲۴ روز پنج شنبه مورخ ۰۹/۰۵/۱۳۹۹ به اتمام خواهد رسید.

وي افزود: ضروری است شماره تلفن همراه متقاضی که از طریق آن پیامک ارسال می‌گردد به نام فرد متقاضی باشد.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: متعاقباَ زمان تکمیل اطلاعات و پرداخت تسهیلات از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس www.tem.mrud.ir اعلام خواهد شد.