شناسهٔ خبر: 83636 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دو مورد از طرح‌های مربوط به حوزه راهسازی در جلسه بررسی و تصویب طرح راه‌های استان اصفهان بررسی شد

حجت الله علیخانی ،اصفهان جلسه بررسی و تصویب طرح راه های استان اصفهان، با هدف رفع مشکلات موجود در راه‌ها، تسهیل در ترافیک و رفع نقاط حادثه خیز، تشکیل شد و دو مورد از طرح های مربوط به حوزه راهسازی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) این جلسه به میزبانی اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان و با حضور حجت‌اله علیخانی رئيس اداره فني و امور مهندسان مشاور این اداره کل، اعضای کارگروه استانی، مهندسین مشاور طرف قرارداد و نمایندگانِ (اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، شهرداری و شورای شهر نطنز، ادارات راه وشهرسازی شهرستان‌های نطنز و فریدن) تشکیل شد.  

حجت اله علیخانی در این باره گفت: جهت رفع مشکلات دو مورد از طرح‌های مربوط به حوزه معاونت مهندسی و ساخت شامل طرح میدان ورودی شمالی شهر نطنز (از سمت کاشان) و مطالعات اولیه مسیر داران_بن_شهرکرد در طی این جلسه مورد بررسی قرار گرفتند.  

وی افزود: طرح میدان ورودی شهر نطنز که توسط شهرداری ارائه شد پس از بررسی بعمل آمده و تایید اعضاء، اجرای این طرح منوط به اخذ تایید شواری فنی شهرستان خواهد بود که در صورت تصویب آن، تسهیل دسترسی به معادن سنگ اطراف را به دنبال خواهد داشت.  

رئيس اداره فني و امور مهندسان مشاور این اداره کل به بررسی مطالعات اولیه مسیر داران_بن_شهرکرد اشاره کرد و گفت: این مسیردر حوزه استحفاضی استان اصفهان است و شامل سه قطعه می‌شود. که این قطعات به ترتیب بطول تقریبی ۱۰، ۱۲ و ۲۱ کیلومتر است.  

وی ادامه داد: این مسیر از بلوار دانشگاه آزاد فریدن شروع می شود و با عبور از محدوده روستاهای سینگرد در انتها به سه‌راهی قلعه شاهرخ و ابتدای حوزه استان چهار محال‌وبختیاری می‌رسد. که مطالعات اولیه مربوط به این مسیر با هدف رفع مشکلات موجود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

علیخانی در پایان اذعان داشت: طرح های مورد بررسی مربوط به نقاطی هستند که بدلیل عبور بارترافیکی سنگین و حجم بالای تردد، احداث میدان، نوسازی و بهسازی در آن‌ها به منظور جلوگیری از تصادفات و کاهش محسوس تلفات رانندگی بسیار حائز اهمیت است.