شناسهٔ خبر: 83780 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد

کمربندی شمالی شهرهای شهرکرد و بروجن تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد

چشم انداز.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری از تکمیل و بهره برداری دو پروژه حیاتی کمربند شمالی شهرهای شهرکرد و بروجن تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در ویژه برنامه تلویزیونی "چشم انداز توسعه"  شبکه استانی جهان بین، با اعلام این مطلب، گفت: کمربندی شمالی شهرکرد از سال های قبل به صورت مشارکتی با شهرداری و اداره کل راهداری آغاز و در سال ۹۸ ملی و به پیمانکار واگذار شده است و قبل از پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. وی افزود: این پروژه دارای ۶ کیلومتر طول و حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و بخش پایانی در تقاطع با محور شهرکرد ـ سامان دارای تقاطع غیرمسطح و پل است.

مدیرکل راه و شهرسازی درخصوص کمربندی شمالی بروجن نیز گفت: این پروژه در سفر اخیر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور کلنگ زنی شد و قراردادی به مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال با پیمانکار آن منعقد شده و مقرر شده است به شرط انجام کل پروژه تا پایان سال جاری، کل مبلغ تخصیص یابد. مقصودی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر کل ترافیک برون شهری بروجن از مرکز این شهرعبور کرده و موجب از بین رفتن تمامی زیرساخت های شهری می شود.

وی افزود: کمربند شمالی بروجن به طول ۱۰ کیلومتر در دوباند با مجموع ۲۰ کیلومتر جاده سازی تا پایان امسال زیر بار ترافیک می رود.

مقصودی همچنین در مورد تکمیل کمربندی سامان گفت: این کمربندی به طول ۷ کیلومتر در سال های قبل به بهره برداری رسیده است اما در قسمت پایانی و برای اصلاح  و تکمیل پل و نیز رفع نواقص مسیر در حال انتخاب پیمانکار هستیم و این پروژه هم تا پایان سال به اتمام می رسد و انشاءالله محور پرترافیک شهرکرد ـ سامان به سمت حاشیه زاینده رود را به صورت ایمن در اختیار مردم عزیز و گردشگران قرار دهیم.