شناسهٔ خبر: 83785 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت مدیره و معاون فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد

شرط ورود مسافران بین المللی هوایی ، فقط با ارائه آزمایش منفی کرونا از کشور مبداء

فرودگاه امام خمینی(ره) بر اساس آخرین دستورالعمل ابلاغی، شرط ورود مسافران از طریق این مرز هوایی ، ارائه برگه آزمایش منفی کرونا از کشور مبداء است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا کریمیان، عضو هیئت مدیره و معاون فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با تشریح شرایط جدید پذیرش مسافران ورودی به ایران در شرایط پاندمی جهانی کرونا گفت: به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کووید ۱۹، تمامی مسافران ورودی به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) از تاریخ ۱۵مرداد ۱۳۹۹ (پنجم آگوست ۲۰۲۰) می بایست به هنگام ورود نتیجه منفی آزمایش تشخیص ویروس کرونا (PCR) را با اعتبار حداکثر ۹۶ ساعت از کشور مبدا ارائه کنند.

معاون فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: مسافران علاوه بر تکمیل فرم خوداظهاری سلامت، باید حداکثر ۹۶ ساعت قبل از ورود به ایران اقدام به انجام تست PCR نموده و جواب منفی تست به زبان انگلیسی و با تایید مقامات صلاحیت دار بهداشتی کشور مبدأ را هنگام ورود به نمایندگان وزارت بهداشت تحویل دهند.

کریمیان ادامه داد: غربالگری برای همه مسافران، در بدو ورود به کشور انجام خواهد شد. در پی این غربالگری مسافران با تابعیت ایرانی که قبلاً نتیجه تست منفی را اخذ نموده و در بدو ورود به کشور مشکوک به ابتلا به این بیماری باشند، پس از تکمیل فرم تعهدنامه و انجام تست مجدد، موظف به قرنطینه خانگی خود به مدت ۱۴ روز هستند. همچنین مسافران مشکوک با تابعیت غیر ایرانی پس از انجام تست، در مراکز مشخص شده از طرف وزارت بهداشت  قرنطینه خواهند شد. 

وی با اشاره به اهمیت قرنطینه و جلوگیری از حضور افراد مشکوک در جامعه گفت: حفظ سلامت و کنترل این ویروس در شرایط فعلی از مهم‌ترین رویکرد های فرودگاه بین المللی امام خمینی است. از همین رو تمهیدات لازم برای اختصاص فضایی مناسب برای اسکان و قرنطینه مسافران غیرایرانی نیز در نظر گرفته شده است.

کریمیان با تاکید بر اهمیت اجرای این پروتکل ها ادامه داد: مسافران با تابعیت غیر ایرانی در صورت به همراه نداشتن تست منفی کرونا، اجازه ورود به کشور را نداشته و بازگردانده خواهند شد. همچنین از مسافران با تابعیت ایرانی نیز در صورت به همراه نداشتن تست کووید ۱۹، آزمایش گرفته شده و تا تعیین نتیجه، به مدت ۴۸ ساعت در قرنطینه نگهداری خواهند شد و هزینه انجام تست کرونا و اقامت در محل قرنطینه، به طور کامل بر عهده مسافر خواهد بود. همچنین در صورت مثبت بودن آزمایش‌های تشخیص ویروس، فرد مبتلا به مراکز درمانی منتقل خواهد شد.