شناسهٔ خبر: 83818 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار فرمانده انتظامی فارس با مدیر کل راه و شهرسازی فارس ؛

در بحث کاهش تصادفات سهم عمده ای نیاز به فرهنگ سازی دارد

PHOTO-2020-08-01-13-35-43 (1).jpg در بحث کاهش تصادفات سهم عمده ای نیاز به فرهنگ سازی دارد و برای تحقق این سهم باید تلاش شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس)  رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس ، در جلسه ای که به منظور هماهنگی و ارتباط بیشتر دو مجموعه با مهندس زاهدی مدیر کل راه و شهرسازی فارس برگزار شد،  افزود: راه و نیروی انتظامی هر کدام در جهت کاهش تصادفات و تلفات سهم خود را ایفا می کنند، ولی متاسفانه فردی که قانون را رعایت نمیکند سهم آن چقدر است .

وی تصریح کرد: با توجه به وسعت راههای استان فارس و رتبه اول از لحاظ وسعت راهها در کشور، فارس جزو استانهای پر تصادف نیست.

حبیبی اظهار داشت: استان فارس در کاهش تصادفات جاده ای جزو استانهای اول در کشور است.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در خصوص مشکلات حاشیه نشینی افزود: حاشیه نشینی به یک معضل در اطراف شیراز تبدیل شده و مشکلات و دردسرهای زیادی را ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان ساخت: اگر در روستاها و مناطقی که افراد از آن مهاجرت میکنند و به حاشیه نشینی رو می آورد جاذبه های گردشگری و اجتماعی ایجاد شود و از ظرفیت ها و توانمندی های آن منطقه استفاده شود حاشیه نشینی اتفاق نمی افتد.

زاهدی مدیر کل راه و شهرسازی فارس نیز در ادامه این جلسه گفت: در استان فارس تلاشهای بسیار خوبی در حوزه راه اتفاق افتاده و هم اکنون استان فارس از لحاظ طول بزرگراههای موجوذ رتبه دوم کشور را دارد.

وی افزود: ساخت ۲۳۰۰ کیلومتر راه در برنامه اجرایی داریم که ۶۰۰ کیلومتر در دست اجرا است.

زاهدی خاطر نشان ساخت : اگر آزادراه را به طول راههای در دست ساخت اضافه کنیم بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر راه در دست ساخت در استان فارس است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس با اشاره به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی فارس اذعان داشت: بیش از  ۸۹ هزار هکتار زمین دولتی در استان فارس موجود می باشد که بحث حفاظت آن توسط یگان حفاظت انجام می گیرد که فرمانده یگان و همکارانشان ، دلسوزانه و متعهدانه در این راستا انجام وظیفه می کنند.

زاهدی اضافه کرد: شیراز چهارمین شهر مهاجر پذیر کشور است و متاسفانه بخشی از این مهاجرتها تبدیل به حاشیه نشینی می شود و مشکلاتی عدیده ای به دنبال حاشیه نشینی ایجاد می‌شود.