شناسهٔ خبر: 83968 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

شروع احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی/ بازآفرینی شهری، پایه رفع حاشیه‌نشینی در کشور

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی در قالب طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در جریان سفر امروز خود به استان مرکزی با حضور در مراسم افتتاح پروژه ٣٣۶ واحدی بازآفرینی شهر اراک ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و همچنین روز خبرنگار اظهار داشت:  باعث خوشحالی است که شاهد زندگی مردم در این پروژه ٣٣۶ واحدی هستیم. 

وی افزود: موضوع مهم در طرح بازآفرینی شهری این است که کار پیوسته، با برنامه و منسجم انجام شود تا از طریق آن شاهد هیچ حاشیه نشینی، بافت فرسوده و ناکارآمد در کشور نباشیم. 

وی تصریح کرد: این پروژه ٣٣۶ واحدی از مصادیق بازآفرینی است و باید از مبتکران این ایده قدردانی کرد.  

اسلامیگفت: همچنین از شرکت های انبوه ساز که تحت کنسرسیوم آرمان این پروژه را انجام و مقررات ملی را رعایت کردند باید سپاسگزار باشیم. 

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: برای وزارت راه و شهرسازی سازی مهم است که واحدهای فرسوده و ناکارآمد و ناپایدار به واحدهای پایدار و مقاوم منتقل شوند و فازچهار هم با سرمایه در گردش هر چه سریع‌تر شکل بگیرد.

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال آینده شاهد این باشیم که در این منطقه بافت ناکارآمد وجود نداشته باشد و واحدهای مقاوم شده دارای سرانه لازم برای زندگی باشند. 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی اظهار داشت: امروز با حضور در این استان شاهد شروع بیش از ۲۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی بودیم.

وی افزود: امیدواریم این استان که می‌تواند پیشتاز در رفع نیاز مسکن جامعه خودش باشد به زودی دغدغه مردم را در این خصوص برطرف کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت:  انتظار داریم مجموعه این پروژه‌ها در استان مرکزی ٢ اتفاق مهم را رقم بزند. 

وی ادامه داد: یک اتفاق اعتماد مردم و قبول این باور است که دولت با اهتمام ویژه برای تولید مسکن آنها وارد میدان شده و نقش آفرینی می کند. در این زمینه هیچ تردیدی برای پیشرفت این پروژه ها وجود ندارد و این شروع برای نهضت خانه سازی در کشور است .  

ویافزود: از طرف دیگر انبوه‌سازان هستند که باید با اقتدار وارد کار شده تا اعتماد ما و مردم به آنها تحکیم شود تا خانه هایی با کیفیت ساخته شده و با داشتن معماری مناسب ایرانی - اسلامی از سرانه لازم برای رضایت هموطنان برخوردار باشد.