شناسهٔ خبر: 84042 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

دریای‌عمان، تنگه‌هرمز و خلیج‌فارس مواج و متلاطم است/ هشدار بارش و رعدوبرق در سیستان، هرمزگان، کرمان و فارس

بارش برف و باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام مواج و متلاطم بودن دریای‌عمان، تنگه‌هرمز و خلیج‌فارس طی امروز و روزهای آینده، از وقوع، رگبار باران، وزش باد شدید و رعدوبرق در استان‌های هرمزگان، سیستان، کرمان و فارس و همچنین ارتفاعات البرز خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب شرق فارس و استان هرمزگان، در بعضی از ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید رخ می‌دهد که بارش‌ها امروز در جنوب شرق سیستان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: در سه روز آینده، در ارتفاعات البرز مرکزی، نیز انتظار رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در غرب سواحل دریای‌خزر، بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، از روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری در بیشتر مناطق کشور، آسمان صاف خواهد بود و جوی پایدار پیش‌بینی شده است. در سه روز آینده دریای‌عمان و روزهای یکشنبه و دوشنبه تنگه هرمز، و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز خلیج‌فارس، مواج و متلاطم است.

وی توضیح داد: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور، وزش باد به نسبت شدید را انتظار داریم که روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش باد در خراسان جنوبی و همچنین سیستان و بلوچستان از شدت بیشتری برخوردار است و احتمال وقوع گردوخاک نیز برای این مناطق وجود دارد.

به گفته وی، تهران نیز گرم می‌شود. ۳۵ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز تهران ۳۵ درجه سانتیگراد و کمینه دما ۲۳ درجه سانتیگراد است.