شناسهٔ خبر: 84065 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند:

۷۷۰۰۰ واحد مسکن مهر پرند تکمیل شده است/ تحویل باقی‌مانده واحدها تا پایان آبان‌/ افتتاح ۱۳۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی در روزهای آینده

نشست خبری سالانه شرکت عمران شهر جدید پرند مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند از تکمیل ۷۷ هزار واحد مسکن مهر بارگذاری شده در این شهر جدید خبر داد و گفت: سایر واحدها را نیز تا پایان آبان‌ماه سال جاری تکمیل خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست خبری سالانه شرکت عمران شهر جدید پرند، روز دوشنبه، بیستم  مردادماه با حضور محسن وطن‌خواهی، مدیرعامل این شرکت و جمعی از خبرنگاران در محل پروژه ۱۳۰ هکتاری پرند، برگزار شد.

وطن‌خواهی در ابتدای این نشست خبری، مجموع واحدهای مسکونی بارگذاری‌شده در این شهر جدید را  ۹۵ هزار و ۷۰۰ واحد اعلام و عنوان کرد: تاکنون ۷۷ هزار واحد مسکن مهر را تکمیل کرده‌ایم و بخش عمده ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد باقی‌مانده نیز تا پایان آبان‌ماه تکمیل خواهد شد.

او عنوان کرد: ۲۷۰۰ واحد مسکن مهر در پرند دارای مشکلات حقوقی است که عمده آن مربوط به تعاونی‌های دو جانبه است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند همچنین سهمیه پرند از طرح اقدام ملی مسکن را ۲۵ هزار واحد خواند و گفت: هزار و ۳۰۰ واحد از این تعداد در روزهای آینده و دو هزار و ۵۰۰ واحد نیز  تا قبل از پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

او از ثبت‌نام ۳۳ هزار متقاضی مسکن ملی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۶ هزار نفر تایید صلاحیت و به بانک معرفی شده‌اند و تا دو ماه آینده باید آورده خود را در بانک تکمیل کنند. از این تعداد، هزار نفر از متقاضیان افتتاح حساب کرده‌اند و ۲۸ میلیارد تومان واریزی آنان نزد بانک‌ها است.

وطن‌خواهی، آورده نخست متقاضیان را ۴۷ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: هفت میلیون تومان از این مبلغ مربوط به ۱۵ درصد از قیمت زمین است که در این مرحله اخذ می‌شود.

او با بیان اینکه اگر متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن آورده خود را به موقع پرداحت نکنند، ظرفیت جدیدی برای ثبت‌نام متقاضیان جدید فراهم می‌شود، گفت: دولت با هدف کنترل قیمت‌ها در شهر پرند تنها یک سوم رقم زمین را از متقاضی دریافت می‌کند.

به گفته وطن خواهی، افتتاحیه ۱۳۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن به زودی در فازهای چهار و ۶ شهر جدید پرند انجام می‌شود.