شناسهٔ خبر: 84134 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار چهارمحال و بختیاری در مصاحبه با ایرنا خبر داد

اتصال چهارمحال و بختیاری به راه‌آهن سراسری در سه قطعه در حال اجرا است

استاندار ایرنا.jpg استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت شتابان طرح راه آهن استان، گفت: اتصال استان به راه آهن سراسری در سه قطعه در حال اجراست.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، اقبال عباسی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) با اعلام این مطلب، افزود: به زودی پیمانکار قطعه چهارم نیز کار خود را آغاز خواهد کرد و با روند خوبی که این پروژه در تمام قطعات دارد، امیدواریم تا پایان سال جاری مرحله زیرسازی به اتمام برسد.

وی ادامه داد: راه‌آهن استان به ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از این میزان تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است. عباسی افزود: طبق وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، چنانچه این مبلغ در موعد مقرر جذب شود، کل اعتبار مورد نیاز تکمیل طرح راه‌آهن استان تخصیص می یابد.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: با تکمیل این پروژه، تحول بزرگی در جابجایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استان‌های بزرگ و صنعتی کشور رخ می‌دهد و فاصله استان‌های جنوبی تا مرکز کشور حدود ۵۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به افزایش بودجه ۹۹ در مقایسه با سال گذشته آن، اظهار داشت: در کنار آن، سفر مقامات کشوری و اختصاص اعتبارات ملی برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای استان از جمله مساعدت‌های ویژه بودجه‌ای برای استان به شمار می‌رود.

گفتنی است؛ راه‌آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد ۹۷ کیلومتر طول دارد و در مسیر عبور این راه‌آهن و در محل گردنه "بیدکان" ۲تونل به طول ۵ و۸ کیلومتر احداث می‎شود، حدود ۲۰۰ دستگاه پل کوچک و چهار دستگاه تونل در مسیر راه‌آهن چهارمحال و بختیاری اجرا و در مسیر قطعه دوم این پروژه، یک تونل به طول ۶۲۰ متر حفر خواهد شد.