شناسهٔ خبر: 84171 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی بیله‌سوار:

کتابخانه عمومی شهر بیله سوار بزرگترین کتابخانه شهرستانی استان اردبیل است

اردبیل 22 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بیله‌سوار گفت : عملیات احداث و تکمیل ساختمان کتابخانه عمومی شهر بیله سوار که بزرگترین کتابخانه شهرستانی استان اردبیل می باشد به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (اردبیل)، توحید عالی پور رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بیله‌سوار با اعلام این مطلب اظهار کرد: عملیات احداث و تکمیل ساختمان کتابخانه عمومی شهر بیله سوار که بزرگترین کتابخانه شهرستانی استان اردبیل  است توسط معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در زمینی به مساحت ۱۷۵۰مترمربع و به متراژ ۲هزار و۳۰مترمربع زیربنا در دو طبقه با تمام امکانات به اتمام رسیده و پس از تجهیز و تکمیل توسط نهاد کتابخانه های عمومی در اختیار شهروندان بیله سوار قرار خواهد گرفت. 

وی گفت: درسال گذشته عملیات اجرایی احداث باند دوم بیله سوار – گرمی توسط پیمانکار ( قرارگاه خاتم الانبیا ) در محدوده شهرستان بیله سوار شروع گردید که نویدبخش ساخت مسیری ایمن و عریض برای ترافیک عبوری خواهد بود.

عالی پور افزود: مطابق پیمان منعقد شده با قرارگاه خاتم الانبیا، محدوده سه راه گوگ تپه تا انجیرلو در شهرستان بیله سوار در حوزه کاری این پیمانکار می باشد که خاکبرداری در سه کیلومتر این محور چهارخطه انجام شده و در حال اجراست و مابقی مسیرهای بلامعارض مشخص گردیده و به پیمانکار ابلاغ شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بیله‌سوار گفت : احداث چهارخطه بیله‌سوار – سه راهی گوگ تپه توسط پیمانکار دیگری به طول ۷.۵ کیلومتر شروع شده و ۵۰۰ متر مسیر بلامعارض در حال اجرای عملیات روسازی توسط پیمانکار بوده و مابقی مسیر باید توسط ادارات مرتبط از لحاظ وجود تاسیسات، رفع معارض شود.

عالی پور در مورد فعالیت‌های انجام شده در زمینه انتقال سند مالکیت به متقاضیان قانونی در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن گفت: ۳۵ پرونده با همکاری ادارات بنیاد مسکن و ثبت اسناد در این شهرستان در این حوزه تعیین تکلیف شده است و تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی در حوزه اراضی دولتی به تعداد ۳۰ پرونده به همراه آرای صادره له دولت با همکاری حوزه املاک و حقوقی به انجام رسیده است.

وی تصریح کرد: درسال گذشته تکمیل و زیرسازی معابر دو مجتمع مساکن مهر شهر بیله‌سوار انجام شده است که آسفالت این معابر در سال جاری تکمیل و موجب تسهیل عبور و مرور ساکنین گردیده است. همچنین ۱۱۰ مورد پاسخگوئی به استعلامات شهرسازی و تشکیل پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۲ مربوط به حوزه شهرسازی و معماری نیز انجام شده است.