شناسهٔ خبر: 84173 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هرمزگان صورت گرفت:

جلسه کمیته مشاوران راه و شهرسازی استان هرمزگان برگزار شد

کمیته مشاوران راه هرمزگان جلسه کمیته فنی مشاوران راه و شهرسازی استان هرمزگان به منظور بازنگری، بررسی و تصویب پروژه های مختلف حوزه مهندسی و ساخت برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (هرمزگان)، آرش رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، در جلسه کمیته مشاوران که با حضور اعضای کمیته فنی و بارزگانی برگزار شد،گفت: متاسفانه گاهی مطالعاتی که به واسطه مشاوران انجام می شود به دلیل عدم کنترل و نظارت کافی در طول پروژه منجر به ابلاغ مطالعات اشتباهی شده است.

وی افزود: اصرار داریم قبل از تصویب هر گونه مطالعه ای، متولیان امر در اداره کل راه و شهرسازی استان بر امورات مشاوران نظارت کافی را داشته باشند، مطالعات را بررسی کنند و به چالش بکشند تا مشاوران بدانند کارشناسانی که در اینجا هستند روی کار آنها دقیق نظارت دارند.

رضایی با تاکید بر اینکه برای هر طرح پیشنهادی مشاوران را به چالش بکشید و بررسی کنید که طی چه اصولی قرار است عملیات های مختلف از جمله خاک برداری و غیره را انجام دهند، تشریح کرد: مشاوران طرح هایی را ارائه می دهند که در قبال آن حق الزحمه ای را دریافت می کنند کما اینکه در بین اجرایی شدن این طرح ها شاهدیم که تسلط کافی در اجرای طرح های پیشنهادی شان را ندارند.

وی ادامه داد: برآورد و مطالعات دقیق تری را انجام دهید تا طرحی جامع را به تصویب برسانیم و در انتها شاهد نتایج دلخواه و مطلوبی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در گذاشتن نیروهای متخصص در دل پروژه ها حساسیت به خرج دهید، اضافه کرد: متولیان امرکمیته فنی از این تاریخ تمام دقت و ریز بینی خود را در انتخاب مشاور و کارشناس به کار گیرند چرا که در نتیجه اگر این پروژه متحمل کم کاری باشد با پاسخ تایید یه کمیته فنی را گرفته ام مشاور مواجه خواهید شد.

رضایی تشریح کرد: قبل از ایجاد مشکل، تمام مشکلات و کاستی های پروژه را درکمیته فنی موشکافی کنید و اگر دارای حتی کوچکترین ایرادی است آن را رد کنید یا برای هفته های پی در پی جلسات را ادامه دهید تا مشکل برطرف شود و در صورتی که برطرف نشد به هیچ وجه اجازه ندهید آن طرح تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه طی چند ماه اخیر شاهد اتفاقات موثری در این حوزه هستیم و سعی داریم با تلاش بیشتر اهداف پیش رور را دنبال کنیم، افزود: با دقت و وسواس بیشتری موضوعات و مسائل فنی مربوط به حوزه خود را دنبال کنید تا شاهد وجود هیچ مشکلی در مجموعه راه و شهرسازی استان هرمزگان نباشیم.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه شما در دستگاه های اجرایی و حوزه فنی، توقع می رود وقت و دقت بیشتری داشته باشید و بررسی ها و چالش ها را به گونه ای اعمال کنید که مشاوران بدانند اصول و الگوی کاری ما نظم و دقت است.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در کمیته فنی به جز حوزه راه، پیگیری پروژه های ساختمانی را نیز در اولویت خود قرار دهید، خاطر نشان کرد: مشکلات حوزه ساختمان به حداقل برسد، متاسفانه بسیاری از پروژه های ما مستهلک شده و با وجود گذشت 5 ماه از سال جاری و نزدیک بودن به هفته دولت هنوز شاهد پروژه های بر زمین مانده ای هستیم.

در ادامه جلسه دیگر اعضای کمیته نکته نظراتی را درخصوص پروژه های راه و شهرسازی مطرح نمودند و تمصمیمات مقتضی در این راستا اتخاذ گردید.