شناسهٔ خبر: 8424 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع دیپلمات‌ها، محققان، اندیشمندان و خبرنگاران فرانسه اعلام کرد:

تامین ۴۰۰ هواپیمای جدید تا ۱۰ سال آینده/ احیای تالاب‌ها در کنار کمربند سبز حمل‌و‌نقل/ نوسازی ۲۵ میلیارد دلاری ناوگان جاده‌ای و ریلی ایران تا ۱۰ سال آینده/ ایران منشا ثبات و امنیت در منطقه است

سفر فرانسه وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دو سالانه صنعت هوانوردی فرانسه با حضور در آکادمی دیپلماتیک این کشور از آمادگی ایران برای بررسی درخواست همکاری‌های اقتصادی شرکت‌های بین‌المللی با ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی که به دعوت دولت فرانسه جهت بازدید از نمایشگاه دو سالانه هوایی بورژه روز گذشته یکشنبه ۲۵ خرداد وارد پاریس شد، ضمن بازدید کوتاهی از این نمایشگاه با تعدادی از روسای شرکت‌های مهم این کشور که علاقمند و آماده شروع و گسترش همکاری‌ با ایران هستند، دیدار داشت.

وی امروز دوشنبه ۲۶ خرداد نیز در آکادمی دیپلماتیک بین المللی فرانسه در جمع گروهی از دیپلمات‌ها، اندیشمندان، محققین و خبرنگاران در خصوص سیاست‌های اقتصادی دولت ایران سخنرانی کرد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تشریح دیدگاه‌ها و ظرفیت‌های همکاری اقتصادی کشورمان، توضیحاتی را در خصوص برنامه‌ها و پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی ارائه داد و سپس به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

آخوندي در پاسخ به سوالاتی پیرامون رویکرد غرب نسبت به جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: غرب باید نگاه خود را به ایران تغییر دهد. برخی جریانات و لابی‌های سیاسی در سطح بین الملل همواره تلاش کرده‌اند که ایران را منبع تهدید و عدم امنیت در منطقه نشان دهند، در حالی که ایران منشا ثبات و امنیت در منطقه است و واقعیت‌ها و نتیجه اعمال و سیاست‌های ثبات بخش جمهوری اسلامی ایران و مبارزه با تروریسم و افراطی گری خلاف آن را به اثبات رسانده است.

آمادگی ایران برای بررسی درخواست شرکت‌های بین‌المللی برای همکاری با ایران

آخوندی در پاسخ به سوالی از روزنامه فرانسوی لوموند در خصوص نتیجه گفتگوهای ایران و شرکت‌هاي سازنده هواپيما افزود: نتيجه اين مذاكرات در آينده اعلام مي شود اما ایران آماده است درخواست همکاری‌های اقتصادی شرکت‌ها با ایران را با گشایش مورد بررسی قرار دهد. البته آنهایی که در شرایط سخت به همکاری با ایران ادامه داده‌اند و به تعهدات قراردادی خود پایبند بوده‌اند از امتیاز بیشتری برخوردارند. اگرچه در اجرای پروژه‌ها، اصل رقابت را در صحنه داخلی و بین المللی مورد توجه جدی قرار داده و بر آن تاکید می‌کنیم.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي،  آخوندی در پاسخ به سوالی پیرامون نگاه ایران به مبحث محیط زیست و کاهش گازهای گلخانه‌ای و اجلاس آتی تغییرات آب و هوایی در پاریس گفت: غیر از کاهش گازهای گلخانه‌ای که در غرب مطرح است، در منطقه ما به خاطر پیامدهای جنگ‌های طولانی و به هم خوردن تعادل‌های زیست محیطی، سطح گسترده‌ای از جنگل‌ها و فضاهای سبز و اراضی کشاورزی منطقه خشک شده‌اند و گرد و خاک‌های ناشی از آن در اثر وزش باد در سطح کشورهای منطقه و ایران، زندگی را برای مردم سخت کرده است و ما در تلاش برای چاره جویی و مبارزه با پدیده ریزگردها هستیم.

وی ادامه داد: از همین رو برنامه‌های زیست محیطی گسترده‌ای برای احیای تالاب‌ها در کنار نوسازی ۶۵۰۰ کشنده ناوگان جاده‌ای و توسعه ناوگان ریلی در سطح ۲۵ میلیارد دلار در ۱۰ سال آتی به عنوان حمل و نقل سبز در ایران در دستور کار دولت است.

تامین ۴۰۰ هواپیمای جدید طی ۱۰ سال آینده

وزیر راه و شهرسازی به نوسازی ناوگان هوایی ایران و تامین ۴۰۰ هواپیمای جدید طی ۱۰ سال آینده و تامین مالی آن به عنوان برخی از اهداف سفر به پاریس تاکید کرد.

دکتر آخوندی علاوه برگفتگو با تعدادی دیگر از روسای شرکت‌های مهم فرانسه عصر امروز با وزرای مسئول در زمینه مسکن و توسعه شهری و همچنین راه و حمل و نقل فرانسه به طور جداگانه ملاقات و مذاکره خواهد کرد. /

نظر شما