شناسهٔ خبر: 84264 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سفیر جدید کشورمان در کشور عمان از دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران بازدید کرد/ بررسی فرصت‌های همکاری دو کشور ایران و عمان در زمینه توسعه پایدار سواحل مکران

سواحل مکران سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کشور سلطنت عمان از دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران با هدف گشایش راه‌های نوین و موثر فعالیت‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری، رویدادهای فرهنگی و صنایع خلاق، بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در دیدار سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کشور سلطنت عمان از دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران، زمینه‌های مختلف همکاری فیمابین با هدف گشایش راه‌های نوین و موثر فعالیت‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری، رویدادهای فرهنگی و صنایع خلاق، بررسی شد.

در این دیدار علی نجفی با اظهار اینکه فصل جدید در روابط دو کشور دوست و همسایه ایران و عمان گشوده خواهد شد، گفت: علاقمند هستم منطقه مکران را که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان گنج پنهان نامیده شده است به طرف‌های عمانی بیشتر بشناسانم و تلاش خواهم کرد از ظرفیت‌های مهم کشور عمان در فعالیت‌های مختلف مورد علاقه آنان در منطقه مکران استفاده کنم. همچنین برای فعالان اقتصادی و تجار دو طرف به ویژه در حوزه‌های گردشگری، شیلات و کشاورزی فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید و قابل اجرایی رابا کمک دبیرخانه و دیگر نهادهای دولتی و بخش خصوصی منقه فراهم نمایم.

در این دیدار، احمد الهیاری رییس دبیرخانه شورای توسعه مکران با ترسیم چشم انداز توسعه پایدار منطقه مکران بر پایه دو نوع توسعه درون‌زا و برون‌زا، گزارشی از وضعیت پروژه‌های مختلف دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی ارایه داد و ابراز امیدواری کرد با حضور سفیر جدید ایران در کشور عمان، فرصت‌های بیشتری برای همکاری دو کشور ایران و عمان به ویژه در زمینه توسعه پایدار این منطقه استراتژیک میهن اسلامی ایران، فراهم شود.