شناسهٔ خبر: 84300 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای تأمین مسکن استان:

طرح اقدام ملی مسکن باید در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری توزیع شود

2.jpg استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ساخت مسکن در طرح اقدام ملی باید در شهرستان‌ها توزیع شود و تنها تمرکز بر ساخت مسکن در مرکز استان نباشد.

به گزارش پایگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (چهارمحال و بختیاری)، اقبال عباسی در جلسه شورای تأمین مسکن استان با اشاره به این مطلب، افزود: اگر در شهری زمین مناسب برای ساخت مسکن در این طرح وجود ندارد، باید زمین را در مرکزهمان شهرستان اختصاص داد.

وی ادامه داد: رونق در بخش مسکن، رونق در تولید و اشتغال را نیز به همراه دارد بنابراین هر کدام از دستگاه‌های اجرایی و متولیان باید به وظایف خود در این زمینه به درستی عمل کنند و برای ایجاد رونق در این بخش همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند. شهرداری ها نیزدر خصوص صدور مجوزات ساخت مسکن،  نمی‌توانند مطالبات قبلی خود از دستگاه‌های اجرایی را به این مسئله گره بزنند و درصدور مجوزات باید تسهیل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین با گلایه از تاخیر در آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی توسط دستگاه‌های متولی، اظهار داشت: باید ابتدا مقدمات اجرای این طرح در استان فراهم و بعد کلنگ زنی انجام می گرفت. پس نیاز است باتوجه به شرایط موجود هرچه سریعترعملیات اجرایی این طرح آغاز شود.

عباسی در خصوص واگذاری اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی برای ساخت مسکن در طرح اقدام ملی نیز، یادآور شد: در جلسه آتی اگر دستگاهی از واگذاری اراضی مازاد خود ممانعت کرد به صورت شفاف نام دستگاه بیان شود تا به صورت قانونی از طریق قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن پیگیری لازم صورت گیرد.

وی با تأکید بر استفاده از مصالح استاندارد و با کیفیت باتوجه به شرایط آب و هوایی استان در ساخت و سازمسکن طرح اقدام ملی، افزود: برای ایجاد رونق در کارخانجات تولیدی مصالح ساختمانی و تجهیزات مربوط به ساختمان استان، می‌توان استاندارهایی را برای این واحدهای تولیدی تعریف کرد تا محصولات را با این کیفیت و براساس استاندارد طرح اقدام ملی تولید کنند.

عباسي همچنین بر پیش بینی امکانات رفاهی و زیرساختی مانند مدرسه، مرکز خرید، پاسگاه و ... در سایت مسکن ملی برای جلوگیری از نارضایتی ها در آینده تأکید کرد.

تعیین بنیاد مسکن بعنوان مجری آماده سازی طرح اقدام ملی، تعیین قیمت پایه ساخت واحدها، تأکید بر اجرای تفاهم نامه با معاونت عمران و توسعه امورشهری و روستایی وزارت کشور و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان، تعیین مهلت زمانی 15 روزه برای واریز سهم آمورده متقاضیان تأیید صلاحیت شده، پیگیری علت تأخیر در اجرا و تکمیل شبکه آب و فاضلاب اراضی مورد واگذاری به خانواده معظم شهدا و ایثارگران ار دیگر مصوبات شورای تأمین مسکن استان بود.