شناسهٔ خبر: 84348 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

تکمیل راه‌های دسترسی به پایانه‌های مرزی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است/ حل مشکل تامین زمین برخی مناطق با الحاق اراضی به محدوده شهر

سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان غربی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تلاش این وزارتخانه برای ارتقای بهره‌مندی مناطق مختلف کشور از شاخص راه آسفالته روستایی گفت: تا پایان سال ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان غربی آسفالت می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در دومین روز از سفر خود به آذربایجان غربی، تکمیل راه‌های دسترسی به پایانه‌های مرزی را از اولویت‌های این وزارتخانه دانست و افزود: امروز بخشی از راه اتصالی ارومیه به پایانه مرزی سِرُو، افتتاح و با ساخت بخش باقی‌مانده تا پایان مهرماه، این مسیر بزرگراهی تکمیل می‌شود.

او مهاباد را، بخش کانونی جنوب استان آذربایجان غربی دانست و عنوان کرد: موقعیت مهم این شهرستان در کریدور غرب و دسترسی به نقاط مختلف، می‌طلبد تا محورهای مواصلاتی این شهرستان ارتقاء یابد.

اسلامی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: ۲۷هزار مسکن درطرح اقدام ملی پیش‌بینی شده است و تاکنون زمین نیمی از این تعداد تامین شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بسیاری از شهرها به جهت کوهستانی بودن، مشکل تامین زمین وجود دارد؛ لذا قصد داریم با الحاق اراضی به محدوده شهر و یا در قالب شهرک از این طریق مشکلات را حل کنیم.

اسلامی مشکلات تاریخی برخی زمین‌ها در شهرهای مختلف از جمله ارومیه را نیز مورد اشاره قرار  داد و افزود: با تشکیل کمیته‌ای نسبت به شناسایی راهکارهای قانونی جهت این مشکل تاریخی را پیگیر هستیم.

او خاطرنشان کرد: درحوزه ریلی نیز نیازمند انجام اقدامات کاملتری هستیم تا بتوانیم جذابیت ریلی را از بخش مسافری به باری ایجاد کنیم.

 اسلامی گفت:امیدواریم تا پایان دولت آنچه را در آذربایجان غربی هدفگذاری کرده‌ایم، تکمیل کنیم.

او اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و بخشی از کریدور غرب را از جمله سیاست‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی دانست.