شناسهٔ خبر: 84376 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با هدف افزایش مهارت‌آموزی؛

همکاری‌ شهرهای جدید و مراکز فنی و حرفه‌ای گسترش می‌یابد/ پرند؛ پایلوت شهر مهارت

آموزش فنی و حرفه ای نمایندگان وزارت‌های راه‌ و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشستی مشترک بر گسترش همکاری‌های مراکز فنی و حرفه‌ای در شهرهای جدید تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین نشست مشترک همکاری با هدف گسترش مراکز فنی و حرفه ای در سطح شهرهای جدید با حضور اوسط‌هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، زهره داودپور، عضو هیئت‌‌مدیره شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید، عبدالوهاب شهلی‌‌بر، مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی، محسن وطن‌‌خواهی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در محل سازمان آموزش فنی و حرفه‌‌‌ای برگزار شد.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید در این جلسه، ضمن تشریح اهداف شرکت عمران در توسعه اجتماعی و فرهنگی و تاکید بر کارآفرینی و گسترش مهارت‎های فنی و حرفه‌‌ای به ضرورت امضای تفاهم‌‌نامه همکاری دوجانبه، میان شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان آموزش فنی و حرفه‌‌ای اشاره کرد.

داودپور نیز با اشاره به اهمیت مهارت‌‌آموزی به‌‌خصوص در مناطق محروم به بیان اولویت‌‌های شرکت عمران در جهت ایجاد فضاهایی برای ارائه آموزش‌‌های مهارتی با استانداردهای جهانی در شهرهای جدید پرداخت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در بخشی از این جلسه با بیان اهمیت توسعه به جای پیشرفت، مهارت‌‌آموزی را مفهومی گسترده و فراتر از آموزش‌‌‌های فنی و حرفه‌‌‌ای برای کسب شغل دانست و بر ضرورت توجه به مهارت‌‌های زندگی، مهارت ارتباطی و مهارت زیستن تاکید کرد.

او ضمن استقبال از عقد تفاهم‌نامه فی‌مابین، پیشنهادی در خصوص ایجاد مرکز ملی شهر با مهارت و تربیت شهروند مهارت‌‌‌‌دیده در زمینه زندگی شهر و اجتماعی ارائه کرد.

وی همچنین تاکید کرد: توجه به مهارت‌‌های زندگی می‌‌تواند در کاهش آسیب‌‌های اجتماعی نقش پررنگی داشته باشد؛ همچنین ایجاد دپارتمان ملی آموزش مهارت شهرهای کشور و سیستم سنجش مهارت در شهرهای جدید را از مفاد تفاهم‌‌‌نامه و همکاری‌‌های آینده عنوان کرد.

در این جلسه. شهر جدید پرند به‌عنوان یکی از شهرهای پایلوت در جهت رفتن به سمت شهر مهارت انتخاب و مقرر شد، دستورکارهایی متناسب با نقش شهر و قابلیت‌‌های محیط پیرامون به‌‌خصوص با محوریت فرودگاه و حمل و نقل هوایی. تعریف شود و آموزشگاه‌‌های تخصصی مورد نیاز این حوزه تاسیس شوند.