شناسهٔ خبر: 84385 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:

امضای سومین قرارداد نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل کالای برون‌شهری تا پایان شهریورماه

مراسم امضای قرارداد نوسازی ۱۰۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالای برون‌شهری رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از امضای سومین قرارداد نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل کالای برون‌شهری تا پایان شهریورماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور روز شنبه، یکم شهریورماه در بخشی از آیین امضای قرارداد نوسازی هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل کالای برون‌شهری، گفت: در راستای اقدامات نوسازی ناوگان، پیرو قرارداد هفته گذشته با بخش خصوصی برای نوسازی پنج هزار دستگاه کامیون و کشنده، امروز نیز با شرکت ایران‌خودرو دیزل و بانک توسعه تعاون، برای نوسازی هزار دستگاه دیگر از ناوگان حمل و نقل کالای برون شهری قراردادی منعقد کردیم. 

او سود تسهیلات این طرح را ۱۸ درصد و دوره بازگشت آن را پنج ساله عنوان کرد و افزود: هدف ما این است که تا پایان شهریورماه، قرارداد دیگری  برای نوسازی ناوگان در این بخش امضا کنیم.

حسن‌نیا، نوسازی ۱۵ تا ۲۰ هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل کالای برون‌شهری ظرف امسال و سال آینده را هدف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام و عنوان کرد: وجود ۵۲ هزار دستگاه کامیون و کشنده با عمر بالای ۴۰ سال در کشور و نیز صرفه‌جویی قابل توجه سوخت در قالب این طرح، گویای اهمیت این طرح است.