شناسهٔ خبر: 84400 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پارس‌آباد خبر داد:

تکمیل و تحویل ۷۸۵ واحد مسکن مهر شهرستان پارس‌آباد

اردبیل کد 29 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پارس‌آباد گفت: در سال گذشته شاهد رسیدگی و تکمیل پرونده‌های مسکن مهر به تعداد ۷۸۵ فقره در راه و شهرسازی شهرستان پارس‌آباد بودیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، حسینعلی نوعی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پارس‌آباد با اعلام این مطلب اظهار کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهداء پارس آباد که در چهار طبقه و با زیربنای ۱۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع اجرایی شد، اهالی شهرستان از این مجموعه درمانی استفاده می‌کنند.

وی گفت: پروژه چهارخطه پارس‌آباد – سربند به طول ۲۰ کیلومتر بوده و در حال حاضر زیرسازی و روسازی در مرحله اجراست. و ساختمان فرمانداری شهرستان پارس آباد با اسکلت بتنی در چهار طبقه در مرحله سفت‌کاری می‌باشد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پارس‌آباد به فعالیت‌های حوزه املاک و حقوقی اشاره کرد و گفت: اخذ سند مالکیت برای پارک مغان به مساحت ۲ هکتار همچنین اخذ سند جدید به تعداد ۲۲ فقره، انتقال سند ۲۷ فقره، درخواست تفکیک به تعداد ۹ فقره و همچنین استعلام کاداستر و اراضی فاقد سند به تعداد ۱۸۵ فقره انجام شده است.

نوعی به ۱۹۰ فقره پرونده املاک در حال رسیدگی اشاره کرد و گفت: اصلاح صورت مجلسی تفکیکی و قید حدود ثبتی ۸ فقره به همراه استعلام فرم (ج) به تعداد ۱۶۰ فقره انجام شده است.

وی بیان کرد: استعلامات از بانک کشاورزی به تعداد ۷۰ فقره، جهاد کشاورزی۶۵۰ فقره، کمیسیون ماده ۱۲ و ۱۴ قانون زمین شهری و کمیسیون ماده ۵ و همچنین بازنگری طرح جامع شهرستان پارس‌آباد در سال ۹۸ انجام شده است.

نوعی افزود: در حوزه بازآفرینی شهری تامین روشنایی معابر، احداث خانه محله در محله زیرنهر تراب انجام شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پارس‌آباد گفت: با توجه به اینکه محله زیر نهر تراب محله هدف در بازآفرینی شهری است، پروژه پایگاه سلامت و همچنین توانمندسازی این محله در اولویت قرار گرفته است.

نوعی بهسازی و آسفالت خیابان شهید مطهری و اصلاح کانال زیر کشتارگاه را از جمله پروژه‌های بازآفرینی شهری در پارس‌آباد اعلام کرد.

وی بخشی از فعالیت‌های معاونت مسکن و ساختمان را یادآور شد و بیان کرد: مکاتبات و پیگیری پرونده‌ها از معاونت مسکن و ساختمان  اداره کل به تعداد ۳۸۰ فقره و بانک مسکن و مسکن مهر به تعداد ۲۸۰ فقره انجام شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پارس‌آباد افزود: رسیدگی و تکمیل پرونده‌های مسکن مهر و قسط‌ بندی این واحدها تا ۹۵۰ واحد انجام شده و ما در پارس‌آباد شاهد تحویل ۷۸۵ واحد مسکن مهر از اول تا پایان سال ۹۸ بودیم.

وی با اشاره به بهسازی و آسفالت راه روستایی حاجی بایندور، عربلو، حاج عوض و همچنین راه روستایی ایران آباد – اجیرلو به طول پنج کلیومتر و هزار کندی، حاج‌حسنلو و رحیم کندی، خاطرنشان کرد: راه روستایی اسلام‌آباد – شهرک به طول ۳ کیلومتر و شامل زیرسازی و روسازی و آسفالت در سال گدشته انجام شده است. راه روستایی ایمان‌قویی – مشهدعلی و قشلاق قنبرلوی رستم با اجرای زیرسازی و یک لایه زیرسازی به طول ۶ کیلومتر و بدون آسفالت در سال گذشته به اتمام رسیده و تحویل موقت شده است.