شناسهٔ خبر: 84442 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر خبر داد:

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶ پروژه بندری بوشهر همزمان با هفته دولت/تردد کشتی‏ های ۳۰ هزار تنی در بندر بوشهر فراهم خواهد شد/ احداث اسکله تجاری در بندر کنگان

بندر بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: ۶ پروژه دریایی و بندری بندر بوشهر آماده افتتاح و آغاز عملیات اجرایی شده است که همزمان با هفته دولت افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش ارجمندزاده درباره پروژه های هفته دولت در بندر بوشهر، اظهار داشت: پروژه نخست هفته دولت، شامل لایروبی کانال های داخلی و خارجی بندر بوشهر به میزان پنج میلیون و ۷۵۰ هزار مترمکعب است که با یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ظرف مدت ۱۰ ماه اجرایی شده است.

وی بیان کرد: با اجرا این پروژه مهم و رسیدن عمق کانال دسترسی بندر بوشهر تا عمق ۱۱ متر به طور مجدد زمینه تردد کشتی‏های ۳۰ هزار تنی در بندر بوشهر فراهم خواهد شد.

ارجمندزاده ادامه داد: احداث پایانه مسافربری بین المللی بندر بوشهر بوشهر نیز با ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز می‎شود که اجرا آن در رونق حمل و نقل مسافری بندر بوشهر نقش چشمگیری ایفا خواهد کرد. 

وی اظهار کرد: همزمان با هفته دولت، پروژه ساختمان اداری و آسایشگاه گارد اداره بندر دیر به مساحت ۲۸۵ مترمربع و با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار، عملیات اجرایی آن ظرف مدت ۱۲ ماه انجام خواهد شد.

ارجمندزاده یادآور شد: ساختمان اداری و آسایشگاه گارد بندر کنگان با همین اعتبار و مساحت ظرف مدت ۱۲ ماه احداث شده است.

وی عنوان کرد: پروژه اطاله اسکله و احداث اسکله تجاری کنگان نیز با عنوان یکی از پروژه‏‎های مهم سفر ریاست جمهوری به  بوشهر با اعتبار یکهزار میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

ارجمندزاده اظهار کرد: با اتمام پروژه یاد شده ظرف مدت ۲ سال بندر کنگان با تغییر و تحول اساسی از یک بندر سنتی به یک بندر مدرن با قابلیت پهلوگیری کشتی های فلزی، تبدیل خواهد شد.

وی افزود: اسکله شناور کوچک کنگان به طول ۴۴۰ متر با ۴۹ میلیارد ریال اعتبار احداث و راه‎اندازی خواهد شد.

ارجمندزاده ادامه داد: احداث مجتمع  بندری نگین نیز به عنوان یکی از مصوبه‎های سفر رئیس جمهوری به بوشهر ( دی ماه سال ۹۳) تاسیسات زیر بنایی آن تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

 وی بیان کرد: در این پروژه ترمینال ها، راه های دسترسی به ترمینال ها،  خیابان کشی ها، تاسیسات از قبیل آب برق گاز  و شبکه  و سیستم اطفای حریق آماده  و همچنین ۲ ترمینال کانتینری شامل یک ترمینال جنرال کارگو و همچنین ترمینال نفتی به طور کامل آماده برای پذیرش سرمایه گزار خواهد شد.

ارجمندزاده گفت: در بندر گناوه نیز به عنوان مهم‎ترین بندر تجاری بوشهر بهسازی محوطه ها و پروژه ساختمان گارد در دست اقدام است و لایروبی خور این نیز تا یکماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی اظهار کرد: در بندر دیر به عنوان یکی از کانون‎های مهم صادراتی کشور و بویژه بوشهر به قطر مطالعات توسعه اسکله های بندر  به طول ۲۸۰ متر مصوب شده که این مهم در راستای فراهم سازی زیرساخت‎های صادراتی است.