شناسهٔ خبر: 84496 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در بازدید سه ساعته از معاونت شهرسازی و معماری:

معاونت شهرسازی و معماری، معاونت آینده است/ ضرورت جذب نیروهای نخبه در حوزه شهرسازی و معماری/ طرح رتبه‌بندی مهندسان مشاور سرعت گیرد

جلسه وزیر راه و شهرسازی، معاونت شهرسازی و معماری این وزارتخانه را معاونت فردا و آینده خواند و بر ضرورت جذب نیروهای نخبه به بدنه این معاونت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ادامه بازدیدهای خود از معاونت‌های مختلف این وزارتخانه، روز سه‌شنبه، چهارم شهریورماه، همزمان با هفته دولت از معاونت شهرسازی و معماری بازدید کرد و با مدیران و کارشناسان این معاونت به گفت‌وگو پرداخت.

اسلامی در نشستی که در جریان این بازدید با فرزانه صادق مالواجرد، معاون شهرسازی و معماری و مدیران این معاونت برگزار کرد، با اشاره به ضرورت کاستن از بروکراسی‌های اداری و جذب نخبگان به بدنه این معاونت، بر انجام سریع‌تر رتبه‌بندی مهندسان مشاور تاکید کرد و گفت: در این حوزه نیازمند ایجاد یک انقلاب و تغییر اساسی هستیم.

او با اشاره به نقش و اهمیت جایگاه وزارت راه و شهرسازی، عنوان کرد: این وزارتخانه در گذشته از حضور نیروهای نخبه سود برده است و باید فرهنگ جذب و به‌کارگیری نیروهای جوان و نخبه را در پیکره این وزارتخانه و معاونت شهرسازی و معماری احیاء کنیم.

او با بیان اینکه حوزه فعالیت معاونت شهرسازی و معماری، حوزه‌ای زنده و پویا است، این معاونت را معاونت فردا و آینده نامید و ادامه داد: بر این اساس در جذب نیروی انسانی نیز باید به آینده توجه داشت و نیروهایی از این جنس را به بدنه معاونت جذب کرد.

اسلامی در ادامه سخنان خود بر ضرورت فاصله‌گرفتن از هر نوع نگاه تحجری و انقباضی که برای کشور مشکلاتی در بردارد، تاکید و خاطرنشان کرد: در حوزه‌های فعالیت این معاونت باید به فرهنگ مردم توجه ویژه‌ای شود و در طراحی حرکت‌ها و اقدامات، نگاه به آینده، مبنا قرار گیرد.

او با بیان اینکه این سخنان شعاری نیست، بلکه معیار است و نباید در اجرایی کردن آن‌ها تعلل کرد، ادامه داد: باید انقلابی جلو رفت؛ بدین معنا که تغییردهنده‌ موثر باشیم؛ کار را با هدف ایجاد تغییرات موثر پیش ببریم و از شکل گرفتن بسترهای قابضی که از آن فساد بر می‌خیزد، جلوگیری کنیم.