شناسهٔ خبر: 84514 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

شرق کشور در تسخیر بادهای شدید

مسدود شدن راه‌ها بر اثر طوفان و گرد و خاک شدید در زهک کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال ایجاد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی به دنبال رشد ابرهای همرفتی در مناطقی از جنوب و جنوب‌شرق کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد و گفت: برای امروز و فردا(چهارشنبه و پنج‌شنبه)، در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب، رشد ابرهای همرفتی را برای نقاطی از استان‌‌‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب فارس پیش‌بینی می‌کنیم؛ فعالیت این ابرها می‌تواند به ایجاد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی بینجامد.

او افزود: روز جمعه نیز برای این مناطق، بارش‌‌‌ها به‌‌‌شکل پراکنده دور از انتظار نخواهد بود؛ شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز در مناطق مرتفع شمال‌غرب، اردبیل و سواحل دریای خزر، بارش‌‌های پراکنده‌‌ای رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: در پنج روز آینده در شرق ایران به‌‌ویژه شمال سیستان و بلوچستان، وزش باد شدید، گاهی سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد. برای تهران در پنج روز آینده، آسمانی صاف خواهیم داشت و وزش باد نیز دور از انتظار نیست.