شناسهٔ خبر: 84530 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد

آزمون ورود به حرفه مهندسان، فردا در خوزستان برگزار می‌شود/ ۴۴۲ نفر در آزمون شرکت‌ می‌کنند

خوزستان 26 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان، فردا در شهرهای اهواز، دزفول و خرمشهر برگزار می‌شود.

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان) با اشاره به برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان گفت: اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در امور فنی در بخش‌‌های ساختمان و شهرسازی، مستلزم داشتن صلاحیت حرفه‌‌ای است.

وی تصریح کرد: به استناد ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اعطای صلاحیت حرفه‌‌ای در مورد مهندسان از طریق دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی و در مورد کاردان‌های فنی و معماران تجربی از طریق پروانه اشتغال به کار کاردانی یا تجربی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: هر ساله به منظور احراز صلاحیت، آزمون ورود به حرفه به‌صورت سراسری برگزار می‌‌شود و قبولی در این آزمون‌‌‌ها یکی از شرایط لازم برای اخذ پروانه اشتغال خواهد بود.

رضایی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به‌‌منظور رعایت کامل پروتکل‌‌های بهداشتی، امسال آزمون به جای دو روز که مقرر بود در اسفندماه سال گذشته برگزار شود در روزهای ششم شهریورماه و سوم و چهارم مهرماه در نوبت‌‌های صبح و عصر برگزار می‌‌شود.

وی گفت: اولین آزمون با عنوان معماری طراحی روز پنجشنبه ۶ شهریورماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار خواهد شد.

رضایی مجموع شرکت‌کنندگان در این آزمون را ۴۴۲ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد ۱۰ درصد کل شرکت‌‌کنندگان در آزمون را شامل می شوند.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: این آزمون در سه حوزه اهواز ( مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان)، دزفول ( مرکز آموزش عالی علمی کاربردی)، خرمشهر (دانشگاه شهید دانشگاه علوم و فنون دریایی) به‌صورت همزمان برگزار می‌گردد.