شناسهٔ خبر: 84560 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

جاری شدن رواناب، آبگرفتگی و احتمال برخورد صاعقه در ۲ استان کرمان و فارس/ تهران در روزهای آتی گرم می‌شود

باران کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۶ شهریور و روزهای آتی، اعلام کرد و از افزایش نسبی دما طی روزهای آتی در پایتخت خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز ۶ شهریوماه برای نیمه جنوبی کرمان به ویژه ارتفاعات مرکزی و جنوب شرق استان فارس، رگبار و رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای توام با تگرگ رخ می‌دهد که سبب جاری شدن رواناب‌ها در مسیل‌ها و آبگرفتگی و برخورد صاعقه در این مناطق خواهد شد. هموطنان حتما تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

گودرزی ادامه داد: برای روز جمعه و شنبه به ویژه برای بعدازظهر و اوایل شب در برخی از نقاط استان فارس به ویژه نیمه جنوبی استان، هرمزگان و کرمان، رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی پیش بینی شده است که هموطنان در این زمینه باید آمادگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: برای بعدازظهر شنبه در برخی نقاط فارس و ارتفاعات استان‌های کرمان و هرمزگان، بارش‌های پراکنده، گاهی رعد و برق همراه با وزش باد رخ می‌دهد و یکشنبه هفته آتی جوی پایدار برای بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد برای روز دوشنبه در برخی از نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، سواحل شرقی دریای خزر، خبر داد.

به گفته وی، طی چند روز آینده در شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان، وزش بادهای شدید همراه با گرد وخاک رخ می دهد. هوای تهران نیز صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای پایتخت ۳۱ درجه سانتیگراد است و برای روزهای آتی افزایش نسبی دما در تهران رخ می‌دهد.