شناسهٔ خبر: 84561 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفته دولت صورت گرفت؛

افتتاح ۶۵ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در شهرستان پلدختر

1.jpg همزمان با چهارمین روز از هفته دولت با حضور استاندار لرستان، ۵۶/۳ کیلومتر روکش آسفالت محورهای اصلی و شریانی و ۸/۵ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت محورهای روستایی در شهرستان پلدختر به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، در مراسم افتتاح این پروژه ها که در محور دهلیج-پلدختر برگزار شد، سید موسی خادمی، استاندار لرستان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: این پروژه با زحمات راهداری استان و به برکت هفته دولت تقدیم مردم شریف شهرستان پلدختر می شود.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در این مراسم با تبریک هفته دولت گفت: درمجموع در هفته دولت امسال ۱۷۵ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای اصلی و شریانی با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ هزار میلیون ریال به بهره برداری می رسد و شهرستان پلدختر با ۵۶.۳ کیلومتر بیشترین سهم را در این زمینه داشته است که ۲۰ کیلومتر آن به صورت آسفالت حفاظتی چیپ سیل انجام شده است.

شرفی افزود: در قالب طرح ابرار نیز ۸.۵ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی در شهرستان پلدختر با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیده و عملیات بهسازی ۷.۵ کیلومتر دیگر نیز انجام شده است.

وی گفت: پس از سیل فروردین ۹۸، عملیات مرمت، بازسازی و احداث ۱۴۰ دستگاه پل در استان عملیاتی شد که تاکنون ۹۵ دستگاه از آنها مورد بهره‌برداری قرار گرفته است از این تعداد ۴۵ دستگاه پل در شهرستان پلدختر اجرایی گردیده و ۲۹ دستگاه از این پل ها با اعتباری بالغ بر ۱۰۷ هزار و۳۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

شرفی اضافه کرد: همچنین ۱۶ دستگاه پل دیگر با اعتباری بالغ بر ۶۶۷ هزار و ۱۷۹ میلیون ریال در دست احداث است که درصورت تخصیص ۴۸ میلیارد تومان اعتبار تا ۲۲ بهمن امسال همه این پل ها به ویژه پل های بزرگ بابازید، چم شهران و پران پرویز را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از در دست اجرا بودن ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای بابازید و زیودار خبر داد و افزود: روکش آسفالت محورهای دسترسی به تالاب های گردشگری پلدختر نیز به طول یک کیلومتر و با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان هم در این مراسم از راهداری لرستان برای اجرای ۱۰ کیلومتر زیرسازی در محور گردشگری تخت‌چان قدردانی نمود.

سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم با تقدیر از عملکرد راهداری لرستان در شهرستان پلدختر خواستار تامین اعتبار و تکمیل پروژه های باقی مانده سد

در پایان، مراسم پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در شهرستان پلدختر به دستان سید موسی خادمی استاندار لرستان افتتاح و تقدیم مردم این شهرستان شد.

در این مراسم معاون امور اقتصادی استانداری لرستان، معاونان راهداری و حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، فرماندار و مسئولان محلی شهرستان پلدختر نیز حضور داشتند.