شناسهٔ خبر: 84566 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت انجام شد

آغاز عملیات اجرایی پروژه قطعه اول محور شهرکرد -شلمزار همزمان با هفته دولت

DM2A0396.1.jpg همزمان با هفته دولت عملیات احداث باند دوم محور شهرکرد ـ شلمزار از سه راهی خوزستان تا سه راهی شمس آباد با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی، مدیر کل راه و شهرسازی  در این آیین با اشاره به تردد بالای ۱۵ هزار خودرو در روز از مسیر شهرکرد ـ شلمزار، گفت: بروز تصادفات بسیار زیاد جاده ای، مطالبه جدی مردم سه شهرستان شهرکرد، کیار و اردل و هم چنین عدم پاسخگو بودن مسیر موجود به حجم بالای تردد، موجب شد از سال ۹۵ قطعه دوم این محور به طول ۱۳ کیلومتر شروع به کار نماید و علی رغم وجود همه مشکلات از جمله عدم همراهی مالکین زمین های کشاورزی، ۵ کیلومتر از آن قطعه زیرسازی و آماده آسفالت می باشد.

حسینعلی مقصودی افزود: همزمان با هفته دولت قطعه اول محور به طول ۴/۱۳ کیلومتر از سه راهی خوزستان در خروجی مرکز استان تا سه راهی شمس آباد با قرارداد ۲۴ ماهه و مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

وی قطعه مذکور را بخشی از محور شریانی و حیاتی شهرکرد ـ ناغان ـ خوزستان خواند و اظهار امیدواری کرد؛ کل محور شهرکرد ـ شلمزار به طول ۳۲ کیلومتر تا دوسال آینده آماده بهره برداری گردد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز پروژه شهرکرد ـ شلمزار را یکی از تأثیرگذارترین و پرچالش ترین پروژه های استان دانست و با تقدیر از پیگیری مدیران استانی در تأمین اعتبار  و انتخاب پبمانکار مناسب در قطعه اول، دستور آغاز عملیات اجرایی این پروژه را صادر کرد.

پروژه احداث باند دوم محور شهرکرد ـ شمس آباد( قطعه اول از شهرکرد ـ شلمزار) دارای ۴/۱۳ کیلومتر طول، ۳ دستگاه پل غیر همسطح  و ۳۵ دستگاه پل آب رو و زیرگذر می باشد.

گفتنی است، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار،  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، فرماندار و شهردار شهرکرد، استاندار چهارمحال و بختیاری را در این برنامه همراهی کردند.