شناسهٔ خبر: 84588 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خوزستان خبر داد

تاکید بر تعریض جاده‌های دزفول درراستای پدافند غیرعامل

خوزستان 28 استاندار خوزستان در آیین آغاز پروژه تعریض جاده صفی آباد تا پل کوهزاد شهر میانرود از توابع دزفول، با گرامیداشت یادو خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: یکی از زیرساخت‌های جامعه، شریان‌ها و مسیرهای ارتباطی هستند است که باعث توسعه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان) شریعتی زیرساخت نیروی انسانی و شبکه حمل و نقل را عامل پیشرفت دانست و  افزود: هرچه مسیرهای ارتباطی گسترده‌تر شوند آن جامعه  به سمت  رشد و توسعه حرکت کرده است.

وی ادامه داد: در جریان سیل فروردین ۹۸، جاده منتهی به اهواز دچار سیل شد و می‌خواستیم  برای پدافند غیرعامل از جاده شوشتر به دزفول استفاده کنیم که ظرفیت تردد این میزان خودرو را نداشت لذا اکنون تعریض این مسیر در دستور کار قرار گرفت.

استاندار خوزستان گفت: اتصال دزفول به مرکز کشور در بحث پدافند غیرعامل، با وجود شرایط خوب کشاورزی و امکان صادرات در این شهرستان، ضروری است لذا فرماندار باید مشکل معارضان را برطرف کند تا مانعی در اجرای طرح تعریض نباشند. 

وی زمان اجرای پروژه تعریض جاده صفی آباد تا پل کوهزاد در دزفول را ۱۸ ماه اعلام کرد و افزود:  پیمانکار طرح تعریض جاده صفی آباد - میانرود توانمند است و تاکنون کارهای بزرگی انجام داده است. 

شریعتی اظهار امیدواری کرد این طرح با حمایت مسوولان به سرعت اجرا شود و استانداری نیز در خصوص تامین اعتبار حمایت خواهد کرد.

وی افزود:  باید پیمانکار قسمت نخست این پروژه تعیین تکلیف شود اگر طالب اجرای آن است انجام دهد در غیر این صورت فسخ قرارداد شود. 

استاندار خوزستان با بیان اینکه احداث پل میانرود از دو سال پیش پیگیری می شود ادامه داد: وضعیت این پل باید تعیین تکلیف شود اگر پیمانکار برای تکمیل طرح شرایط مالی ندارد، قراردادش فسخ شود.

وی رضایت مردم را  اولویت دولت دانست و افزود: امید است تعریض جاده دزفول - شوشتر و جاده صفی‌آباد - میانرود - هفت تپه تکمیل شود. 

تعریض جاده صفی آباد به پل کوهزاد در شهر میانرود به طول پنج کیلومتر و اعتبار ۱۲۳ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال روز پنجشنبه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان محلی دزفول آغاز شد.