شناسهٔ خبر: 84591 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد

آغاز عملیات اجرایی تعریض جاده میانرود به صفی آباد در دزفول

خوزستان 31 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی تعریض، بهسازی و روکش آسفالت جاده میانرود به صفی آباد در دزفول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان) علی عیدیوندی در این آیین گفت: در نشست با استاندار برای کریدورهای حیاتی استان نظیر جاده دزفول شوشتر و دزفول هفت تپه تصمیم گیری شد.

 عیدی‌وند با بیان اینکه هر ۲ جاده در پدافند غیرعامل موثر هستند، افزود: مناقصه طرح چهارخطه دزفول شوشتر به طول ۲۴ کیلومتر انجام و عملیات اجرایی این طرح از پل سیاه منصور به سمت شوشتر آغاز شد.

وی با اشاره به وجود معارض در این جاده از مسوولان دزفول خواست در راستای رفع مشکل معارضان تلاش کنند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان پروژه دوم را طرح پل سیاه منصور چهارراه آوج، میانرود و هفت تپه دانست و گفت: کریدور باقیمانده از این محور، ۱۴ کیلومتر است که ۲ پل کوهزاد و میانرود در مسیر آن است.

وی با تاکید بر لزوم تامین اعتبار برای اجرای طرح افزود: پیمانکار این طرح، تجهیز کارگاه کرده و جابه جایی زهکش آن در حال انجام است.

عیدی وند با بیان اینکه تعریض ۱۹ کیلومتر از جاده صفی آباد میانرود در دستور کار است، گفت: احداث پل میانرود ۲۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به آغاز عملیات تعریض جاده بن جعفر دزفول گفت: این جاده ۲ قطعه شده که قطعه نخست یک و نیم کیلومتر بوده و توسط پیمانکار انجام می‌شود و قطعه دوم به طول سه کیلومتر و نیم انجام خواهد شد.

 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان همچنین با اشاره به آغاز عملیات تعریض و بهسازی ۳۵ کیلومتر راه روستایی دزفول بیان کرد: این جاده‌های روستایی با ۳۵ میلیارد تومان در معاونت روستایی اداره کل راه و شهرسازی در حال بهسازی هستند.

وی. درخصوص طرح بازآفرینی شهری دزفول نیز گفت: هشت طرح با اعتباری افزون بر ۱۶ میلیارد تومان در دزفول در حال اجرا است.

کارفرمای این طرح اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، مشاور آن شرکت مهندسین مشاور ایمن راه و پیمانکار طرح شرکت نصر میثاق اهواز می‌باشند. 

استاندار خوزستان، مدیرکل راه و شهرسازی، نماینده دزفول در مجلس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان دزفول در آیین آغاز عملیات تعریض و بهسازی جاده صفی آباد- میانرود حضور داشتند. 

عملیات تعریض جاده بن جعفر دزفول نیز امروز پنجشنبه در آیینی با حضور مسوولان دزفول آغاز شد.